PUBLICITAT

Més que una fira

J. FELIPE ALONSO

La Fira de Turisme Internacional de Madrid, Fitur, que se celebra aquests dies a la capital i amb la que realment s'obre l'any del sector, és més que un conjunt d'estands repartits pels milers de metres quadrats que ofereixen vuit pavellons del recinte firal d'Ifema.

Aquesta alguna cosa més que ofereix aquest esdeveniment i que suposa recuperar el terreny perdut en anys anteriors pel que fa a les trobades de Londres i Berlín, és superar al ser únicament un aparador mundial per països, operadors turístics, premsa especialitzada, viatgers ... I portar al visitant a un món de colors i sabors.

Només cal recórrer els pavellons on s'han instal·lat els països d'Àfrica, Àsia o Amèrica Central i Carib, i fins i tot Llatinoamèrica, per trobar-se en un món diferent, en un exotisme que ofereixen amb els seus vestits tradicionals, i fins i tot amb la forma dels estands que recorden construccions típiques populars.

Es podia parlar de tots i cadascun d'aquests països, però val la pena destacar els vestits tradicionals de les persones que atenen en Bostuana o a Ghana; així com Jordània, el Marroc o Egipte, lloc, aquest últim on les columnes suporten el conglomerat que acull als seus representants.

I què dir de Centreamèrica i Carib, amb la selva de Costa Rica posada en «casa», o la seducció de Panamà i Guatemala, país que es mou al voltant de les restes de les seves piràmides maies.

Més enllà la sòbria Europa, també amb reclams de cert colorit amb els vestits folklòrics típics, però que per ser més coneguts causen menys impressió.

D'altra banda, i des de fa alguns anys, les diferents edicions de Fitur han anat incorporant la nova fórmula del destí gastronòmic, al qual ràpidament s'han sumat tots i cadascun dels països.

No es trobaran productes exòtics. Que ningú pensi en menjar insectes, peixos estranys o similars. No. És tot molt més senzill. Uns tamales de Guatemala o Perú; un pisco dels Andes; uns dàtils tunisians; pastissets de pistatxo i mel al Líban, o dolços jordans. H

Periodista



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT