ESCALDES-ENGORDANY
L’antiga fàbrica de paraires i teixidors s’obre per escoltar La Ritirata
Un grup de públic privilegiat va poder gaudir d’un concert a l’interior de l'edifici patrimonial
A l’Edat Mitjana, les aigües termals de les Caldes van originar una indústria de draps de llana, ja que les aigües sulfuroses s’utilitzaven per rentar i tenyir la llana. L’any 1604 es va constituir la Confraria de Paraires i Teixidors de Sant Pere Màrtir i Sant Ivó. A la parròquia d’Escaldes-Engordany encara es conserva dempeus una antiga fàbrica de paraires i teixidors, ubicada al costat del pont de la Tosca.
Després d’anys a l’oblit, i sent un edifici patrimonial gairebé desconegut, un grup de públic privilegiat va poder gaudir d’un concert a l’interior de la fàbrica, que es va condicionar per a una ocasió tan especial. I no es va tractar d’un espectacle qualsevol: era el quartet de cordes La Ritirata, que va protagonitzar l’últim concert a Andorra del Festival de Música Antiga dels Pirineus (Femap).
El quartet La Ritirata està format per Hiro Kurosaki i Miren Zeberio al violí, Daniel Lorenzo a la viola i Josetxu Obregón al violoncel. El programa es va basar en un recorregut des del classicisme de Haydn (1732-1809) fins als tocs peninsulars de Boccherini (1743-1805) per mostrar la revolució que va suposar la música d’Arriaga (1806-1826). El quartet va utilitzar instruments de l’època.
Després d’anys a l’oblit, i sent un edifici patrimonial gairebé desconegut, un grup de públic privilegiat va poder gaudir d’un concert a l’interior de la fàbrica, que es va condicionar per a una ocasió tan especial. I no es va tractar d’un espectacle qualsevol: era el quartet de cordes La Ritirata, que va protagonitzar l’últim concert a Andorra del Festival de Música Antiga dels Pirineus (Femap).
El quartet La Ritirata està format per Hiro Kurosaki i Miren Zeberio al violí, Daniel Lorenzo a la viola i Josetxu Obregón al violoncel. El programa es va basar en un recorregut des del classicisme de Haydn (1732-1809) fins als tocs peninsulars de Boccherini (1743-1805) per mostrar la revolució que va suposar la música d’Arriaga (1806-1826). El quartet va utilitzar instruments de l’època.