PUBLICITAT

Informació del transport públic també pels canals clàssics

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Qualsevol país avançat té per objectiu tenir una xarxa de transport col·lectiu moderna i que doni un bon servei. A Andorra, tot s'ha de dir, durant molt temps el servei ha estat deficient, i encara queden moltes coses per millorar. Amb la posada en marxa del Bus Exprés hi ha un canvi de mentalitat i s'acaba amb l'espera massa llarga i amb el caos d'horaris. L'ús del vehicle particular és molt alt a Andorra, i per això és important continuar insistint en els beneficis dels transport públic. Ahir, el director de Relació amb el client i màrqueting d'Andorra Teleocom, Carles Casadevall, va presentar un servei nou d'informació que permets als usuaris informar-se del temps que falta perquè el vehicle esperat passi per una parada en concret. Per rebre la informació, l'usuari ha d'enviar un missatge de text al número 124 amb la paraula BUS, un espai i el número de la parada, i tot seguit rep un altre missatge amb la distància a la qual es troba el bus i el temps que s'estima que trigarà a arribar a la parada en concret. Durant la prova pilot el missatge és gratuït, i s'estudia estendre el servei al bus nocturn i, més endavant,a la resta de línies. Pensem, igual que molts usuaris, que són precisament les altres línies les que amb més urgència necessiten d'accions similars. Ni tan sols a les parades hi ha un cartell que indiqui els horaris de pas dels busos. Tema a part mereixen les tarifes. Si bé el bonus de 10 viatges és prou assequible, el bitllet senzill hauria de ser revisat. Tampoc estaria de més que els responsables de torn estudiessin la possibilitat de que amb un bitllet és pugues fer transbord fins la destinació –tipus –T-10 de Barcelona. Qualsevol millora és benvinguda, sobretot aprofitant les noves tecnologies, però sense oblidar que la informació clàssica és també necessària.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT