PUBLICITAT

La urgència de regular els transports per carreteres

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Fins ara tot el relatiu al transport és una selva. Qualsevol pot agafar viatgers i fer un trajecte internacional i els camioners estrangers poden transportar a Andorra i fins i tot alguns, saltant-se la llei, aprofiten la ruta de tornada amb el tràiler carregat. En definitiva tot és un despropòsit de competència deslleial que afecta a les empreses que operen de forma legal.

Per exemple, Andorra no pot transportar mercaderies a certs països, però en canvi aquests països sí que transporten a Andorra. És el cas, per exemple, d'Itàlia. Setmanalment transportistes d'aquest país entren al Principat. Un cop s'apliqui la nova llei, si Itàlia està interessada en transportar a Andorra s'haurà de signar un conveni per permetre l'entrada, com els que estan en vigor amb Espanya, França i Portugal. És el que s'anomena reciprocitat, que tothom jugui amb les mateixes regles i que no hagin països que permetin els abusos.

Entre d'altres aspectes, acaba amb una situació històrica d'empreses de la Seu d'Urgell i de l'Arieja que fan transport a Andorra i repartiment de mercaderies dins d'Andorra. Això està prohibit, és cabotatge.

La futura llei de transports per carreteres que va aprovar dimecres el Consell de Ministres ha de servir per posar ordre a tot aquest desgavell, també en els casos d'empreses privades –com alguns hotels– que noliegen vehicles tot volum per transportar clients, sense cap mena de llicència per poder fer aquest servei.

La llei establirà les condicions per fer aquests serveis de forma legal, la qual alhora representa una garantia de seguretat per als passatgers.

Fins ara les lleis eren del 1983 i del 1993. Estaven obsoletes i era urgent una reforma. Les escletxes se segellen.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT