PUBLICITAT

El 'shopping night' a l'andorrana, més a prop

  • Aprovat un reglament per facilitar l'obertura de comerços més enllà de les 22 hores H Turisme ja treballa en un acció per aquest any
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Una "shopping night" celebrada recentment a Barcelona. Foto: RICARD CUGAT

L'auge de les nits comercials, en què es convida als compradors a fer un cop d'ull de matinada als aparadors dels establiments i sobretot a fer-ne alguna compra, arriba a Andorra. Són accions de dinamització que estan donant bons resultats als països veïns, definides amb el terme anglosaxó de shopping night. Partint d'aquí, el Govern va aprovar un Reglament que deriva de la Llei d'horaris comercials. Es tracta de regular com i quan els comerços podran obrir les seves portes més enllà de les 22 hores.

Tal i com va explicar el ministre portaveu, l'opció d'aquestes nits de compres es podran dur a terme deu dies a l'any. D'aquests, «el Govern se'n reserva tres per fer campanyes d'àmbit nacional». En d'altres paraules, el Govern ja treballa en esdeveniments nocturns comercials per a incentivar la compra i dinamitzar l'activitat, que ja es desenvoluparan «aquest mateix any», va manifestar Cinca.

La resta dels dies, set, se'ls podran repartir els comuns, la Cambra de Comerç, les associacions i gremis comercials, i finalment les empreses públiques que treballen en la promoció del país. Cadascun d'aquests sectors només podrà demanar dos dies l'any, i haurà de fer la demanda al Ministeri d'Economia amb almenys un mes d'antelació i un màxim de 12 mesos abans de l'esdeveniment.

Les especificacions del reglament s'encaren a que aquests dies de compres nocturnes vinguin impulsades per col·lectius, en cap cas per un sol establiment. D'aquesta manera es creen campanyes de promoció i «fites puntuals i atractives», va manifestar Cinca.

Amb l'aprovació del text, les shopping night són una mica més a prop. De fet, ja hi havia hagut associacions comercials que s'havien mostrat interessades en organitzar-les.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT