PUBLICITAT

Encamp busca diferenciar-se comercialment de la capital

  • El comú està elaborant d'un plec de bases per escollir un estudi que defineixi el model econòmic a seguir
L. F. M
ENCAMP

A finals del 2013, principis del 2014, Encamp ha d'haver escollit un pla de viabilitat per acabar amb la deterioració econòmica que viu actualment; això passa per fer un estudi que avaluï i determini quina serà l'activitat més adient per a la parròquia, tal i com va explicar el cònsol menor, Jordi Torres. El projecte «està molt verd», però a tall d'exemple, l'activitat podria anar orientada a «tenir un comerç diferenciat» ja que «tenim clar que no podem competir amb l'oferta comercial d'Escaldes-Engordany ni d'Andorra la Vella», per tant, una de les opcions seria especialitzar el comerç encampadà per exemple «centrar-se en el un comerç artesanal o outlet».

Però el comerç, «que és un sector important a la parròquia», no és l'únic en el quals s'hauria de treballar: «També volem impulsar la creació de noves empreses», relacionades amb coneixement i les noves tecnologies, i «reactivar la idea del niu d'empreses».

Per dur a terme aquest pla de dinamització, la corporació té clar que primer caldrà «dur a terme certes polítiques comunals», com per exemple parlar amb els particulars pels lloguers, «perquè aquest tingui el màxim de garanties».

Una de les empreses que opta a realitzar aquest estudi de viabilitat econòmica és la catalana Inpulsa. Llúis Godayol, cofundador d'aquesta empresa, va explicar que actualment «s'estan estudiant models de dinamització per a diverses parròquies, perquè la realitat és que totes tenen la mateixa problemàtica: estaven fonamentades en tres eixos –comerç, turisme i hivern– que s'estan desmanegant, i per tant, cal redibuixar el mapa econòmic». A més, «Encamp ha patit un altra circumstància complicada que és l'externalització de la carretera de pas». Per Godayol, cal diversificar l'economia, ja que «qualsevol diversificació que porti vida acabarà fent reflorir el comerç, que només es produeix allà on hi ha persones», ja sigui perquè hi viuen o per feina. «S'ha de buscar un model econòmic que apropi persones a les poblacions».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT