PUBLICITAT

El Congrés supera els 1.000 assistents

  • Alcobé assegura que el retorn del certamen internacional sobre viabilitat hivernal serà «alt», tenint en compte l'elevat poder adquisitiu dels participants
  • L'optimització de recursos, temàtica central
C. G.
escaldes-engordany

Periodic
Palmitjavila, Alcobé i el conseller major d'Andorra la Vella, Eron Estany, ahir durant la presentació del Congrés Foto: ANA / M.T.

A només una setmana de l'inici del 14è Congrés de Viabilitat Hivernal, s'ha superat el miler de participants confirmats entre congressistes, empreses expositores i de maquinària, així com tècnics del concurs de conductors de llevaneus. D'aquesta manera, i tal i com va destacar ahir el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, ja s'està per sobre de les previsions inicials d'assistència, fixades en les 1.000 persones. Paral·lelament, es frega el ple a bona part de les visites tècniques organitzades pel país durant els tres dies de Congrés, i fins i tot «estem refusant a gent», va assegurar Alcobé.

Malgrat que el ministre tampoc es va voler aventurar ahir a avançar quin serà el retorn econòmic que tindrà el Congrés («el més gran que mai hi ha hagut a Andorra», segons va definir-lo) sí que va exposar que els assistents tenen un «alt poder adquisitiu» i que per tant «l'impacte serà alt». En qualsevol cas, s'ha contractat a una empresa externa perquè n'avaluï mitjançant enquestes el retorn definitiu.

Pel que fa al contingut de les ponències, el vicepresident del Congrés, David Palmitjavila, va manifestar que el punt comú serà «com optimitzar recursos econòmics i de personal» a més de com millorar la comunicació gràcies, en part a les noves tecnologies.

Palmitjavila va explicar que mols dels participants són alts càrrecs d'empreses del sector, i que alguns d'ells ja han demanat reunions per captar idees a Andorra, aprofitant «l'alta concentració de tecnologia en molts pocs quilòmetres» , i que per tant pot ser d'inspiració per als seus països d'origen.

Pel que fa a la participació de la població en general, podrà accedir a l'exposició dels 50 anys de viabilitat hivernal, així com a les cerimònies d'obertura i clausura, i a la zona d'expositors dijous i divendres.

La ‘meteo' per escalfar motors

Abans del Congrés de Viabilitat Hivernal, però, la cita destacada té lloc a la Massana. Allà, i durant demà, divendres i dissabte se celebra el 17è Congrés Internacional de Meteorologia en Carreteres del SIRWEC.

SIRWEC són les sigles de la Comissió Internacional Permanent de Meteorologia en Carreteres. Aspectes que tracta són la gestió, el manteniment, la seguretat viària, la meteorologia i la protecció mediambiental, entre d'altres.

El SIRWEC existeix per animar els meteoròlegs, els tècnics, gestors i enginyers en carreteres i altres professionals a debatre sobre tot tipus de preguntes, expressar idees i intercanviar experiències per proveir carreteres més segures en totes les condicions meteorològiques. És a dir, serveix d'enllaç perfecte pel posterior Congrés de Viabilitat Hivernal. De fet molts dels participants del primer certamen repetiran a l'altre.

Al Congrés de meteorologia s'hi tractaran aspectes com les últimes tècniques de predicció en la viabilitat hivernal, sensors i equipaments i meteorologia en carreteres per a totes els estacions, zones i climes, entre d'altres.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT