PUBLICITAT

La Massana exigirà que el giny de Carroi prevegi la connexió amb Pal

  • Baró reconeix que pot haver interès en desenvolupar l'atractiu turístic i que s'hi està treballant
E.O.G.
LA MASSANA

Periodic
Una empresa presenta, l'any 2006, un primer projecte de telefèric al pic de Carroi Foto: TONY LARA

Ja fa temps que es parla de la possibilitat de fer un telefèric que pugi des d'Andorra la Vella –o Escaldes-Engordany– fins al pic de Carroi. És una idea que va agafant cos i en la què s'hi treballa. Surti d'on surti, el giny arribaria a terrenys del Comú de la Massana, i per això aquest exigirà que l'edifici que s'hi construeixi contempli la possibilitat d'allargar la línia i connectar amb l'estació de Pal.

El cònsol major de la Massana, David Baró, reconeix que s'està treballant i fent reunions amb la corporació d'Andorra la Vella sobre el projecte de telefèric per pujar els turistes al pic de Carroi, ja que «aparentment hi pot haver un interès per fer una fase inicial, per fer un atractiu turístic». És per això que adverteix que si finalment es tira endavant, «el Comú de la Massana posaria com a condició que els fonaments i estructura de l'edifici que es fes a dalt estigués previst per fer una fase dos», que seria la connexió del giny amb l'estació de Pal. Baró justifica que si no es fes així «quedaries hipotecat».

Evidentment, la fase dos és d'interès per la corporació massanenca, ja que representaria una nova porta d'accés a Vallnord, i «com més entrades, més atractiu és». Val això també a l'hora de buscar inversors privats per a EMAP. Però la primera fase també té interès per a la Massana, ja que surti d'on surti el giny, l'arribada seria en els seus terrenys. Malgrat això, el cònsol explica que qui ha de liderar el projecte, la fase u, és el comú de la capital.

Encara que s'hi treballi, es descarta fer-ho des dels comuns: «Tot això ha de passar per la inversió privada», afirma Baró, que recorda que un telecabina té un cost molt elevat, representa una inversió molt forta per al sector públic. Per això tampoc té data. S'haurà de fer mitjançant concurs públic, i abans de convocar-lo es volen assegurar que hi ha interès per part de privats i que no quedarà desert.

PROJECTES AMB I SENSE GINYS / En relació a algunes de les propostes que el Comú d'Ordino té per a Secnoa, i que podrien ser d'interès també per a Emap, com és la connexió d'Arinsal amb Arcalís, Baró va manifestar que també era qüestió dels privats. «Si ve un inversor i ho proposa... El comú no ho pot assumir», doncs són «inversions molt fortes». Segons el cònsol massanenc, el privat «ho faria amb un projecte, veient quanta gent més vindrà, etcètera». En aquest projecte hi jugaria un paper important el giny fins al pic de Carroi, doncs es connectarien els tres sectors i tindrien una porta d'accés des de la mateixa capital.

També relacionat amb la recerca d'inversors privats, el Comú d'Ordino va explicar que tenia algunes propostes per entrar a Secnoa a canvi de poder desenvolupar promocions immobiliàries, Baró va deixar clar que en el cas d'EMAP, «el bosc de Pal no es pot urbanitzar». Ara ve, tot i comentar que desconeixia la proposta ordinenca, Baró va exposar que «és un tema de privats. Si et ve un accionista i vol comprar un tant per cent d'EMAP i alhora compra un terreny a un privat i hi vol fer un hotel», el comú no podria dir massa cosa, i el cònsol entén que «al final el que és atractiu és el negoci global. L'estació és el motor, però després hi ha d'haver hotels, restaurants, oferta lúdica, etcètera».

Aquí també s'inclouen els esdeveniments internacionals i la bicicleta. «És la nostra aposta», exposava Baró, doncs aquestes competicions ajuden a situar al mapa el país i l'estació, i això també ajuda a fer l'empresa més atractiva de cara a un inversor privat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT