PUBLICITAT

Amàlia Vinyes enceta el cotxe amb què correrà l'Eurocup 2014

  • «És ràpid i s'adapta al meu pilotatge» diu sobre el vehicle, de 330 cavalls i valorat en 70.000 ?
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
A dalt i a baix a la dreta, el nou Seat León d'Amàlia Vinyes al circuit de Catalunya. A l'esquerra, la pilot saluda Foto: FOTOESPORT

Amàlia Vinyes va anunciar fa quinze dies que aquesta temporada donarà un pas endavant en la seva carrera esportiva i es centrarà en l'Eurocup Seat León 2014, una competició exclusiva per als cotxes de la marca espanyola que consta de sis proves en alguns dels circuits amb més caixet del Vell Continent.

Per fer-ho, però, li calia comprar-se el vehicle, molt més ràpid que l'exemplar amb el qual va proclamar-se campiona per segona vegada consecutiva, l'any passat en el Campionat d'Espanya de Resistència. El nou Seat León té 330 cavalls, està valorat en uns 70.000 euros i ja el té en propietat, des del dijous passat, quan només faltaven deu dies per la primera prova (el pròxim dissabte).

DIRECTA AL CIRCUIT DE CATALUNYA / No havien passat ni 24 hores i la petita dels germans Vinyes ja estava a un box del circuit de Catalunya amb els tècnics de l'equip d'assistència Baporo Motorsport, fent les primeres modificacions –situació del backet, ajust de cinturons de seguretat...– per poder encetar-lo en pista amb la mirada posada en Nürburgring, primera estació de l'Eurocup.

Les conclusions de la pilot andorrana són encoratjadores: «Sens dubte és un veritable cotxe de carreres; res a veure amb el que teníem fins ara... És una passada». I això de que sigui tan ràpid, per a ella és una gran notícia, donat que «s'adapta al meu pilotatge». Amb tot, ella és prudent i recorda que és debutant en l'Eurocup, competició en la qual només té l'experiència de fa tres anys en una prova a València en la qual ni tan sols tenia el cotxe oficial. «Ara necessito adaptació. Hi ha pilots de gran nivell i molts dels circuits són nous per mi... De resultats de moment és molt d'hora per parlar-ne», va deixar clar. En qualsevol cas l'Eurocup no té categories. Tothom parteix amb el mateix cotxe i cada prova consta de carreres esprint d'entre 12 i 14 voltes en escenaris de prestigi en la Fórmula 1 com Nürburgring o Silverstone. «M'espera un any d'emocions fortes. Serà tot velocitat pura, curses molt canyeres...». I ella, encantada. La rapidesa és un dels motius de la seva passió pel motor.

EL CER, EN L'AIRE / A partir de l'Eurocup, Amàlia dissenyarà la resta de la temporada, sense saber encara si tornarà a fer el Campionat d'Espanya de Resistència, al qual és la defensora del títol. «Potser el faig amb un pilot rus, però no sé encara si podré seguir tot el calendari», admet. També intentarà fer carreres de la Michelin Endurance Series, com la de Navarra que va guanyar fa quinze dies i el que pugui del Català. Carreres no li en faltaran, això segur.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT