PUBLICITAT

Els turistes creixen un 8% a l'hivern i quadrupliquen les previsions inicials

  • Camp es mostra confiat en acabar l'any també per sobre de l'increment del 3% pronosticat a principi d'any
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El Gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i la directora de màrqueting, Noemí Pedra, presenten el balanç de la temporada, ahir Foto: ÀLEX LARA

Andorra Turisme i el ministeri van citar ahir a les pistes d'esquí i als agents turístics del sector de la neu per fer balanç de la temporada d'hivern, un mes després de la seva finalització. Un balanç positiu, sota el parer de la societat, ja que la xifra de turistes ha augmentat un 8,2% respecte al mateix període de l'any passat. Es tracta d'un percentatge que quadruplica les previsions inicials, establertes a principis de temporada en el 2% de creixement. En nombres absoluts, van venir i pernoctar a Andorra 91.088 persones més que fa un any, superant així els 1,2 milions d'entrades al país.

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, es va mostrar evidentment satisfet amb aquests resultats, tot i matisar i reconèixer que ha estat un hivern en què tant la meteorologia com la qualitat de la neu han ajudat. De fet, el percentatge d'augment comptabilitzat per Andorra Turisme s'assimila al que han fet públic les dues estacions d'esquí respecte al nombre total de forfets venuts.

«Estem contents, pocs ho podien preveure a principis de temporada», va manifestar el ministre, afegint que, a més dels factors climatològics, «ha influenciat l'esforç» dut a terme per Andorra Turisme, les pistes i la resta d'agents turístics. La campanya, sobretot duta a terme als mercats propers com França, Portugal i Espanya, s'ha estès aquest hivern també als mercats nòrdics i fins i tot ha creuat l'Atlàntic, al Brasil, aconseguint portar 400 esquiadors d'aquest país.

Amb tot, els turistes han posat de nota mitjana un 8 al contingut de la campanya ideada per Andorra Turisme. Una nota que no varia respecte a anys anteriors.

Preocupa el mercat francès / En general, la majoria de mercats han presentat comportaments positius: l'espanyol ha crescut un 8,8% i la resta de mercats, sense comptar els francesos, un 22%. «Ha crescut molt l'anglès i l'israelià, i el portuguès s'està recuperant», va explicar Camp.

En canvi, el mercat gal ha baixat pronunciadament respecte a l'hivern anterior, concretament un 16,3%. «No quadra amb el balanç de les pistes», va qüestionar Camp, però en qualsevol cas, «no és una dada positiva i confio que redreçarem la situació d'aquí a finals d'any», tot recordant que el turista francès és el que menys visita Andorra a l'hivern en percentatges: mentre que el 52% del total d'espanyols visita el Principat a l'hivern, aquesta dada baixa fins al 29% en el cas dels francesos.

Una altra dada que va voler destacar el ministre durant el balanç és el comportament interanual del nombre de turistes (sempre parlant dels que pernocten, ahir no es va fer esment dels excursionistes, que són els que marxen el mateix dia que entren). Si entre el maig del 2012 i l'abril del 2013 van arribar 2,2 milions de turistes, entre l'abril del 2013 i el maig del 2014 van ser 140.000 més. L'augment és del 6,2%. Amb les dades a la mà, el ministre es va mostrar esperançat que es pugui tancar l'any també superant les previsions inicials d'augment, establertes en el 3% per sobre les dades de l'hivern 2012-2013.

Bones notícies amb la touroperació / A banda de tota la campanya de comunicació realitzada per diferents suports i mitjans arreu d'Europa, l'altre element en el què Andorra Turisme hi ha destinat inversió i que també ha donat bons resultats és la touroperació. 1,2 milions de turistes han visitat Andorra mitjançant els operadors privats, és a dir, un 37% més que a la temporada hivernal anterior. En el cas dels espanyols la crescuda escala fins al 49% (118.000 persones). Els segueixen els anglesos: 33.000 persones i un augment del 29,5%.

Aprofitant aquestes dades, el ministre de turisme va recordar la decisió de tancar diverses oficines de turisme per potenciar la figura de l'agent comercial. Aquesta decisió ha influenciat en la millora del comportament de la touroperació, va assegurar Camp.

El mercat xinès, proper objectiu / Un cop ben definits i parcialment consolidats tots els mercats on volia actuar Andorra Turisme i el Govern, tots dos s'han marcat un nou objectiu: portar esquiadors xinesos. En aquest sentit, Camp va explicar que la setmana vinent ell i el ministre d'Afers Exteriors, Gilbert Saboya, es desplaçaran al país asiàtic per establir aliances empresarials i turístiques.

Més visitants a l'abril / En un altre ordre de coses, ahir el departament d'Estadística va fer públiques les dades de visitants durant el mes passat. El fet que aquest any la Setmana Santa hagi estat del 12 al 21 d'abril ha provocat un augment del 15,7% de visitants respecte al mateix mes del 2013. Van entrar al país 571.149 visitants, dels quals 415.418 (72,7%) van ser excursionistes mentre que 155.731 van ser turistes (27,3%).



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT