PUBLICITAT

6,4 milions públics i 5,3 de MoraBanc per jugar a l'ACB

  • El Govern amb una aposta de tres anys i l'entitat bancària de deu, confirmen el salt a la màxima catergoria
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Cerqueda i Cinca, abans d'anunciar el suport del Govern al club. A la galeria, Gorka Aixàs, president del club, i Carles Sasplugas, director general de MoraBanc, mostren la seva unió, ahir. Foto: TONY LARA

Dia històric el d’ahir per al BC Andorra, des de ja el nou Bàsquet Club MoraBanc Andorra. Primer el Govern, i just tot seguit l’entitat bancària, van fer públiques les xifres econòmiques que faran possible que aquesta entitat torni a la màxima categoria del bàsquet espanyol. Per part pública seran 6,4 milions d’euros en tres anys (2,3 el primer), mentre que el banc n’aportarà 5,2. Un somni fet realitat que es confirmarà demà quan es formalitzin els pagaments a la Lliga Endesa ACB, veritable recaptadora de gran part d’aquest festival de bitllets. «Un esforç desproporcionat», es va queixar el ministre de Finances, Jordi Cinca, en l’anunci de l’acord.

Per parts. Els diners públics seran 2,3 milions per a la temporada 2014-2015, 2,1 per a la campanya 2015-2016, i menys de 2 milions per a la tercera. Aquesta progressiva disminució en les xifres s’estima perquè s’espera que el club, segons va dir ahir Cinca, aconsegueixi aportar amb recursos propis la resta que li vagi mancant. «El BC Andorra ha de ser capaç de justificar que l’Estat fiqui tots aquests diners. La voluntat és arribar al 50% de la part pública, i 50% de la privada i recursos propis», va manifestar el portaveu del Govern. Tots aquests diners sortiran dels pressupostos de l’Estat, amb la particularitat que per a aquesta campanya 2014-2015, com que el pressupost del Govern ja està tancat, el que es farà serà assignar ara al club 500.000 euros dels 2,3 que li pertoquen –els altres 1,8 ja entrat 2015– i provinents de la dotació que tenia Andorra Turisme per a campanyes i promoció del país. «És una estabilitat necessària que el Govern es comprometi per tres anys», va dir ahir el president del club, Gorka Aixàs, que va destacar que la entitat té la ferma intenció de seguir «igual de curosos» que fins ara.

Pel que fa a la part privada, MoraBanc passa a ser l’amo de la situació. De moment, assumeix un contracte per a 10 anys d’ACB, el que significa que si l’equip baixa, es congela l’acord fins que hi torni. El banc, que la temporada passada era el segon patrocinador de l’equip, ara passa a ser el primer i a més li posa el nom al club: BC MoraBanc Andorra. L’entitat bancària aportarà en total 5.284.000 euros repartits en 3.123.142 per fer front al pagament del cànon a l’ACB, 1.561.573 en concepte d’ascensos i descensos que exigeix la lliga, i 600.000 que es demanen des de la competició com a aval de garantia en cas de possibles impagaments. «Després de 32 anys, MoraBanc ha volgut seguir amb el club», va dir ahir el director general de l’entitat, Carles Sasplugas, que fins i tot va encoratjar Aixàs a portar el primer equip «a Europa», mentre Aixàs somreia incrèdul tot pensant que, abans, la qüestió serà mantenir l’equip a la màxima categoria espanyola.

EL PRESSUPOST DEL CLUB, 3 MILIONS / Amb aquestes xifres –en resum: el banc paga per permetre l’introducció a l’ACB, el Govern per fer l’equip–, els 2,3 milions públics seran la base formar l’estructura a la millor lliga d’Europa. Ara bé, el pressupost serà una mica més elevat, «entre els 2,7 i els 3 milions», segons va dir ahir el president Aixàs, que va confirmar que aquests diners inclouen la resta d’equips i categories de l’entitat. «Ara tenim el mínim per competir a ACB dignament», hi va afegir ple d’orgull pel que va catalogar com un fet històric, tal com ho va fer abans en la seva al·locució pública Sasplugas.

RENOVAR PEÑARROYA, LA SETMANA VINENT / Conegudes les xifres, ara toca pensar en l’equip. Ahir el director general Francesc Solana confirmava que la renovació de Joan Peñarroya serà el primer pas, i que s’intentarà tancar «la setmana vinent». 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT