PUBLICITAT

Tenaç i valent: Dakar

  • Albert Llovera repetirà per segon any consecutiu a la prova més dura del món i en sumarà tres edicions
R. M. S
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El buggy amb què Llovera repetirà en el Dakar 2015 que començarà al mes de gener a Buenos Aires Foto: FOTO ESPORT

Albert Llovera estarà per segon any consecutiu al Ral·li Dakar, la prova més dura per etapes del món del motor, i amb aquesta completarà tres edicions en la seva trajectòria esportiva. La cita serà, com és habitual, a principis del proper mes de gener a Buenos Aires (Argentina), amb l'objectiu clar d'arribar a la meta.

Després d'haver de retirar-se l'any passat quan només restaven tres especials, i amb el cuquet de la sorra en les venes, Llovera només tenia en el cap la idea de tornar. Buenos Aires, Copiapó, les dunes, Atacama, l'altitud, l'ambient i especialment la lluita contra la natura amb un Buggy, eren per ell raons suficients com per intentar tornar a aquest escenari que ja el va veure en competició en 2007 amb un Izusu amb el qual tampoc no va poder finalitzar. És l'objectiu: acabar, i amb això tancar la ferida de la decepció de l'any passat, quan es va quedar tan a prop de la meta després de tant d'esforç.

El pilot andorrà confiarà en l'equip de l'any passat, l'MD Rallye Team, que s'encarregarà de la part tècnica del Buggy Optimus MD que pilotaran Llovera i, en aquesta ocasió, Àlex Haro, el navegant habitual d'Albert en el Campionat d'Espanya de Ral·lis de terra, que l'acompanyarà a la seva dreta. «No coneix l'arena, però això és una aposta dels dos», va manifestar ahir el pilot andorrà.

LA RECERCA DELS SUPORTS, DÍFICIL / Les últimes setmanes han estat molt complicades en tots els aspectes. Els dies anaven passant i, malgrat centrar-se al 100% a completar el pressupost, semblava que la possibilitat d'aconseguir aquest primer objectiu s'escapava: «Ha estat dur, moltes reunions, viatges, entrevistes, però no hi havia forma de completar el pressupost». El pilot tot i els problemes, no va pensar en deixar-ho córrer: «En cap moment vaig pensar a tirar la tovallola encara que, si que és cert, que en algun moment el temps se'm tirava damunt i apareixia algun dubte sobre si seria possible completar el suport econòmic.

Una vegada superat el primer escull, Llovera ja pensa en els següents passos a seguir en un timing que serà ajustat en aquests dos mesos escassos que resten per iniciar la prova: «Hem de fer els últims retocs al Buggy, les verificacions tècniques i posterior embarcament del vehicle, les diferents presentacions que es fan de la prova i sobretot no descuidar en cap moment la preparació física, que és vital abans d'afrontar una prova tan dura com el Dakar». Per això, el pilot andorrà, juntament amb el seu copilot Àlex Haro, viatjaran a Normandia on és el vehicle per acabar d'examinar la mecànica. «Hem de mirar com es desmunten les transmissions, els braços de davant, les coses que són més sensibles a trencar-se perquè hem de pensar que hi ha dos dies d'etapa marató i no tindrem assistència mecànica», va afirmar ahir Llovera.

«Hem de seguir lluitant, que el 4 de gener està molt a prop», va dir el pilot. De fet, el temps és escàs, perquè el 21 de novembre el Buggy viatja a Buenos Aires. Llovera i Haro ho faran el 28 o 29 de desembre.

EL MATEIX VEHICLE DE 2014 / El Buggy Optimus MD no té grans novetats respecte al que Llovera va pilotar en l'edició anterior. És un vehicle amb un xassís multitubolar d'acer de 1.380 kgs. (cal afegir a aquesta quantitat el pes dels comandaments especials i cadira de rodes), de 350 cv de potència, és tracció posterior (propulsió) i equipa un dipòsit de 320 litres de combustible.

EL RECORREGUT / En la 7a edició del Dakar a Sudamèrica, el recorregut serà en bucle amb sortida i arribada a Buenos Aires. Els participants arribaran al desert de Atacama, Iquique (Xile), pujant per les dunes de Copiapó i Antofogasta, és a dir la part final del raid 2014. Després d'una fugaç entrada a Bolívia, qui segueixi en carrera baixarà per la part central d'Argentina fins a la capital. Una de les novetats d'aquest any és la tornada de les etapes marató, també en la categoria de cotxes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT