PUBLICITAT

D'Arinsal a Pal esquiant

  • Vallnord inclou al full de ruta pels propers anys la creació d'una pista que uneixi els dos sectors
  • La inversió requerida és important, ja que cal protegir zones, innivació artificial i un nou giny
CLARA GARNICA
LA MASSANA

Periodic
Un esquiador fa un descens al sector de Vallnord. Foto: TONY LARA

Connectar els sectors de Pal i d'Arinsal a través d'una pista d'esquí (ara la unió es fa en telecabina), és un dels objectius que s'ha marcat la nova direcció d'EMAP, encapçalada per Josep Marticella. Era una idea que feia anys que rondava dins de Vallnord, però ha estat ara quan se li ha posat cara i ulls. Se l'ha inclòs dins el full de ruta que marca les inversions previstes pels propers cinc anys. És, per tant, més a prop que mai.

La idea és que es pugui baixar esquiant des del sector d'Arinsal fins al de Pal, sortint des de l'Alt del Port Negre i arribant o a Setúria o al Coll de la Botella. El trajecte encara està per concretar del tot, però la voluntat de dur-lo a terme és ferma. «Ja hi estem treballant», va explicar Marticella. S'ha integrat dins el pla d'inversions tot i que també és veritat «que és una de les darreres». EMAP confia que les accions fetes aquesta temporada (com la remodelació del restaurant Pla de la Cot), comencin a donar els seus fruits, així com les previstes cara la temporada vinent, algunes d'elles encarades a la potenciació de la zona del Coll de la Botella, avui no tan explotada com es voldria. Si els resultats van sent satisfactoris i la «dinàmica és positiva», el full de ruta acabarà amb aquesta pista, «la unió més natural entre els dos sectors», va manifestar Marticella.

Una inversió IMPORTANT / Ara bé, el director d'EMAP no va negar que es tracta d'un projecte que requereix d'una inversió important. «S'ha de tenir en compte diversos aspectes». Per una banda el més indispensable, l'adequació de la pista en si. En segon lloc, cal instal·lar innivació artificial a una zona de la futura pista «que està molt mal exposada». En tercer lloc, cal protegir també algunes zones que són molt susceptibles de patir allaus. I finalment, en darrer lloc i possiblement sigui la inversió més elevada, «t'has de plantejar un giny mecànic, perquè molt probablement l'actual no pot donar servei a una pista que farà que hi hagi molt més trànsit d'esquiadors».

Marticella ho té clar, però també demana tranquil·litat i anar pas a pas: «Volem ser molt prudents, sabem on volem anar, però anirem any a any». Tenir una connexió esquiable entre Pal i Arinsal és un objectiu a «mig-llarg termini».

Un arinsal renovat / Aconseguir unir els dos sectors mitjançant una pista d'esquí seria el colofó al treball que està fent EMAP per potenciar sobretot el sector d'Arinsal. Per aquest any, Marticella va destacar les millores realitzades a l'snowpark. Entre d'altres, «hem refet els mòduls», ja que estaven molt deteriorats, i també «hem posat un shaper més», al parer del director del sector massanenc. L'objectiu és aconseguir que l'snowpark d'Arinsal es mantingui com un dels referents al Pirineu.

Així mateix, Marticella va assenyalar d'altres aspectes com la Copa del Món d'Esquí de Muntanya (Font Blanca), que se celebrarà aquest hivern, concretament a finals del mes de gener, o les inversions realitzades per adaptar un circuit d'aquesta modalitat per millorar la convivència amb els qui opten per l'esquí nòrdic.

Finalment, Marticella també va voler ressaltar la nova terrassa que s'ha fet al punt de restauració The Terrace Ski&Lounge. Són en total 1.000 metres quadrats d'espai per convertir-ho en una zona d'oci i de descans familiar. S'han posat, a més a més, unes proteccions contra el vent per fer més agradable l'estada dels clients.

«Creiem molt en Arinsal», va manifestar Marticella, «i si aconseguim unir-lo amb Pal encara li donarà més oxigen». El director dels dos sectors creu que és un projecte molt profitós també per a Pal i, això segur, «serà molt profitós per a EMAP» en general.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT