PUBLICITAT

la seu d'urgell

Avui es reobriran al trànsit els dos carrils del Túnel del Bordar

A les dues es previst que acabin els treballs de manteniment

Per Josep Romero

El túnel del Bordar es troba en el quilòmetre 2 de la nacional 145, entre Andorra i la Seu d’Urgell.
El túnel del Bordar es troba en el quilòmetre 2 de la nacional 145, entre Andorra i la Seu d’Urgell. | Tony Lara
A partir de les dues de la tarda es previst que el Servei Català de Trànsit reobri al trànsit de vehicles el carril, en sentit sud, del tram de la N-145 a l’alçada del túnel del Bordar. 
 
El tall es va produir a principis d’aquesta setmana per tasques de manteniment, en concret, per fer la neteja de les lluminàries de la infraestructura. 
El Ministeri de Foment espanyol, que és el titular, va fer coincidir aquests treballs amb un període on no es produeix una gran mobilitat de vehicles, tret de l’habitual en dies entre setmana. 
 
Des de que va ser inaugurat l’any 2013, és la primera vegada que l’obra es talla durant tants dies al trànsit rodat.
 
CARACTERÍSTIQUES DEL TÚNEL / El túnel del Bordar té 356 metres de longitud i més de 20 metres de fals túnel en cada boca. L’interior té una capacitat per a tres carrils, si bé només n’hi ha dos, un per a cada sentit, amb separació de seguretat al mig.
 
 L’N-145 suporta un trànsit de 14.000 vehicles diaris, que pot arribar  enfilar-se fins a més de 20.000 els dies de cap de setmana i els festius.
Les obres que es van realitzar permeten un desplaçament més àgil i segur entre la Seu i Andorra, ja que van ser substituïts els revolts més perillosos, es va construir un fals túnel per prevenir la caiguda de roques a prop de la duana i es van millorar els accessos a poblacions com Anserall i Civís, amb la construcció de dues noves rotondes que han permès disminuir la perillositat en aquests punts.
 
TREBALLS / La inauguració d’última fase de les obres de millora de la nacional 145, que uneix la Seu amb Andorra, es va fer coincidir amb l’acabament del Túnel del Bordar, conegut popularment com el túnel del Polvorí, amb una inversió de 27 milions d’euros. 
El termini previst per a l’execució dels treballs era de 23 mesos, que  es van allargar molt més del previst. El tram total de carretera té una longitud de 9 quilòmetres. 
 
Una de les novetats més importants que presenta la via és que no permet fer cap mena d’avançament, només amb les excepcions dels trams inicials tant de la part d’entrada i sortida de la capital alturgellenca com de la zona de la frontera hispano-andorrana. Les línies contínues han reduït considerablement el nombre de sinistres que es registraven en la carretera. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT