PUBLICITAT

Catalunya espera captar dos milions d'esquiadors

  • Les estacions d'esquí han invertit aquest any un 34% més que en l'anterior
EL PERIÒDIC
BARCELONA

Periodic
D'esquerra a dreta: Vilalta; Alcover i Nolla, ahir a Barcelona Foto: ACN / ANA PAULA

Les estacions d'esquí catalanes han invertit aquest any 29 milions d'euros, un 34% més que en l'exercici anterior, segons ha confirmat l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí i Activitats de Muntanya (ACEM). El president de l'associació, Xavier Nolla, va declarar ahir que esperen superar els dos milions de forfets venuts durant la temporada que està a punt de començar.

Això suposaria mantenir el ritme de vendes respecte de l'exercici anterior. Les estacions de Masella i La Molina inauguraran la temporada aquest cap de setmana, mentre que la resta ho faran al pont de desembre. Segons Nolla, la implantació de la setmana blanca pot ajudar a incrementar el nombre de visitants a les muntanyes catalanes.

Les conseqüències de la crisi també es noten en el turisme de neu, però la climatologia és més determinant. Per això, segons Nolla, en els darrers anys s'han produït paradoxes com ara que l'any 2007, quan encara no havia començat la crisi però hi va haver sequera. En canvi, els dos últims anys s'han batut rècords, tot i la debilitat econòmica. A pesar d'això, el president d'ACEM va assegurar en la presentació de la temporada ahir Barcelona, que sí que s'han fet sentir efectes com ara el retard en les reserves i, sobretot, una menor despesa en els serveis complementaris.

Segons les dades d'ACEM, les estacions d'esquí catalanes generen més de 300 milions de volum de negoci. La despesa anual en forfets és d'aproximadament 40 milions, però a aquesta quantitat se li ha de sumar la despesa en el lloguer de material, les escoles d'esquí, els bars i els comerços, informa l'ACN.

El director general de turisme del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, Joan Carles Vilalta, va recordar la importància del turisme de neu per als territoris interiors de Catalunya, per als quals l'esquí és sovint l'activitat econòmica «més rellevant». Segons va dir, l'esquí deixa 300 milions d'euros directament en les comarques de muntanya i representa 17.000 llocs de treball i 60.000 d'indirectes.

PERSPECTIVES POSITIVES / Nolla es va mostrar optimista pel resultat de la temporada d'hivern, que serà llarga perquè la darrera data important per a les pistes, la Setmana Santa, no és fins a finals del mes d'abril. A més, el president de l'ACEM va explicar que esperen que la implantació de la setmana blanca a les escoles catalanes animi l'arribada d'esquiadors. De moment, la meteorologia ha estat favorable i sembla que serà així durant tots els mesos d'activitat de les estacions. Amb tot, les estacions esperen superar els dos milions de forfets venuts i mantenir d'aquesta manera el ritme de vendes de l'any passat, quan 700.000 esquiadors van visitar les pistes catalanes.

El tret de sortida a la temporada serà aquest mateix cap de setmana, quan obrin les seves portes les estacions de Massella i La Molina. Per la seva banda, Vaquèira-Beret començarà l'activitat el cap de setmana del 27 i 28 de novembre. La resta d'estacions ho faran el cap de setmana següent, el del pont de la Puríssima.

«Qui resisteix millor és qui reinverteix», va declarar Vilalta, que es va mostrat satisfet pel fet que les inversions de les estacions d'esquí s'hagin incrementat un 34% aquest any fins als 29 milions d'euros. Aquest xifra representa la meitat de les inversions totals que s'han fet a l'Estat, mentre que el mercat català significa només una tercera part.

El president de l'ACEM va declarat que aquest fet pot ajudar també a que Barcelona s'imposi a Saragossa i es converteixi en la candidata de l'Estat espanyol als Jocs Olímpics d'hivern de 2020. Respecte a aquesta candidatura, el delegat d'esports de l'Ajuntament de Barcelona, Pere Alcover, va declarar que ningú s'ho prenia seriosament quan es va anunciar i que, amb els mesos i el treball, s'ha de mostrat que no és tan inviable com es pensava.

NOUS MERCATS / El públic majoritari de les estacions d'esquí catalanes és de proximitat. Nolla va declarar que el principal objectiu de les estacions és captar tots els esquiadors de proximitat que van a països veïns. Però va reconèixer també que en els darrers anys ha augmentat el nombre de visitants d'altres mercats. En aquest sentit, segons va dir, l'acord entre Aeroports de Catalunya i l'operador turístic britànic Nielson representa una oportunitat per captar més esquiadors del Regne Unit i Irlanda. Vilalta va destacar que aquesta notícia obre la porta a l'arribada d'altres operadors.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT