PUBLICITAT

Art en 140 caràcters

PILAR MARTÍN

La xarxa social Twitter s'ha convertit en una nova eina artística des que alguns dels seus tuiters més avançats han deixat anar l'art de dibuixar amb caràcters. Neix així una nova disciplina artística, el TwittertArt.

Des del mòbil o des de l'ordinador, els 140 caràcters que habilita Twitter per enviar missatges es transformen en ocasions en bells paisatges, increïbles dibuixos o informacions il·lustrades. El periodista, escriptor i expert en escriptura en xarxes socials, Mario Tascón, és un dels pioners en aquest camp amb tuits com el que va realitzar l'11 de setembre en record a l'atemptat contra les Torres Bessones de Nova York .

«Els meus tuits tenen més càrrega política, el ‘TwitterArt és més estètic, és una espècie de gala amb l'eina», explica. Un altre dels tuiters més actius i de major qualitat en aquest art 2.0 és el dissenyador gràfic argentí Horacio Rogoski, qui va començar a «animar» el seu compte personal fa quatre anys en veure «el gran caos que es vivia a Twitter» i va fer seva la dita que «una bona imatge val més que mil paraules» per canviar la forma de comunicar-se amb els seus seguidors. Dibuixar la cara d'un gos o il·lustrar informacions, com les goteres que el Congrés dels Diputats va patir fa dies, tots dos construïts per Rogoski i Tascón , respectivament, no és fàcil, no, però tampoc impossible. De fet, per a aquests experts, el temps que dediquen a il·lustrar en el seu perfil de Twitter no és més que el que molts altres, menys avesats, utilitzen per escriure un tuit senzill sol de lletres. «Tot depèn de la complexitat del dibuix, els que he realitzat en un sol tuit els he dissenyat i enviat a la xarxa en vint minuts, els de major grandària, dos o més tuits, poden arribar a realitzar-se en una hora o més», explica Rogoski.

A diferència d'aquest tuiter, Tascón, amb un estil totalment diferent, en què la imatge es barreja amb el text, confessa no trigar «més enllà de cinc o deu minuts de programació», ja que, «amb el temps», reutilitza « trossos, còpies o barreges de tuits anteriors». Aquest està sent un dels èxits de Twitter, una companyia que està a punt de sortir a borsa: com fer d'una cosa tan senzilla i elemental un art que compta amb milers d'adeptes i que està veient ja com es generen diferents corrents d'estils a tot el món.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT