PUBLICITAT

Joan Villasevil Comerciant

«Ens agrada continuar estimulant la creativitat»

Per Laura Gómez Rodríguez

Joan Villasevil
Joan Villasevil

Joan Villasevil és la quarta generació que manté l’esperit d’un negoci familiar que forma part de la història d’Andorra, el Basar Valira, que enguany compleix 60 anys de treball, esforç i, sobretot, de promoure la creativitat i el talent.
 
–Quines botigues té el grup Basar Valira?
–Actualment, tenim cinc negocis diferenciats. Tenim la botiga inicial i històrica, la de miniatura de trens elèctrics, la qual va ser la que va néixer als anys 60. Després hem anat diversificant i ampliant la gamma dins dels hobbies. Són botigues que estan molt diferenciades entre si. Així, tenim també la botiga de joguines; altres dues que són la de Playmobil i Lego, aquesta última és una de les marques més punteres a escala mundial de peces de construcció en miniatura, la botiga de modelismes i per últim, la de hobbies, en la qual tenim material en miniatura des d’esglésies, maquetes de totes les escales en plàstic (cotxes, motos, avions, tancs, vaixells, etc.).

–Quin és l’objectiu principal que tenen des del grup?
–Volem continuar mantenint la il·lusió a tothom, tingui l’edat que tingui, perquè oferim productes aptes per a totes les edats. Que la gent es pugui identificar i es reflecteixi en les nostres maquetes que puguin arribar a crear i les joguines que comprin. A més de la creativitat i il·lusió que tinguin amb els drons.

–Pel que fa a la botiga de modelisme ferroviari, en què consisteix exactament i d’on prové la idea d’aquest negoci?
–Aquesta va ser la primera que vam inaugurar del grup, la van obrir el meu avi i el meu pare. Tot va començar perquè el meu avi era descendent d’una família de ferroviaris a la zona de Tarragona. Ell va tenir l’opció d’obrir aquest negoci amb la il·lusió, de compartir aquesta afició que portava des de ben petit i que va ser inculcada pel seu pare, el meu besavi.

–Els compradors es decanten més per les peces Lego/Playmobil, el modelisme ferroviari o les joguines?
–Ens hem adonat que el fet de tenir les cinc botigues diferenciades, fa que cadascuna tingui els seus clients. Per exemple, pel que fa a les col·leccions de cotxes en miniatura, la gent busca tenir el model que li agradaria comprar, però que pel que sigui no el poden tenir a escala real, i l’acaben col·leccionant. Això alimenta l’esperit i la il·lusió. El mateix passa amb els nens i nenes, els quals poden tenir en miniatura el seu món imaginari. Les nostres joguines i maquetes permeten que els infants deixin volar la imaginació i el pensament.

–Celebren el 60 aniversari enguany, tenen programada algun tipus d’activitat, acte o mostra? Quin és el programa?
–Celebració com a tal no la farem, perquè sí que és cert que portem 60 anys fent molta carrera professional amb el tema comercial, però no hem programat activitats pròpiament dites. El que sí que farem serà millorar les instal·lacions, la comunicació que fem mitjançant les xarxes socials i modernitzar les botigues per adequar-les al temps actual. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT