PUBLICITAT

Jordi Ribes Fundador de LexViral

«LexViral no és una agència com les altres»

Per Joan Jiménez

El fundador de LexViral, Jordi Ribes.
El fundador de LexViral, Jordi Ribes.

Jordi Ribes és el fundador de l’agència de comunicació LexViral, creada l’any 2015 i que té tres treballadors. La iniciativa va sorgir a partir de crear una nova forma d’entendre la comunicació a través d’una conceptualització internacional.

–Com va sorgir la idea de LexViral?
–Estava cursant el meu primer màster en Direcció al Màrqueting i Gestió Comercial a Barcelona i a partir d’aquí vaig fer una sèrie de contactes, i aquests em van portar que jo pogués impartir certes formacions a diferents empresaris per Barcelona i la zona metropolitana. I d’aquí va sorgir la idea. Ja que puc impartir formacions, per què no crear la meva pròpia empresa? I tot el que era una formació, també calia aplicar-ho en el dia a dia. A més a més, jo estava molt implicat en el sector del màrqueting i la comunicació des de feia molts anys i és per això que va sorgir aquesta idea.

–Com van ser els inicis?
–La primera dificultat que es troba és que t’hi llences i és tota la part administrativa i burocràtica. Com crees aquesta empresa? Si hi ha ajudes o no hi ha? En el meu cas, no vaig demanar cap ajuda, sinó que m’hi vaig ensenyar directament. Sí que és veritat que no hi havia un acompanyament des del Govern per a l’obertura d’aquestes empreses. T’ho has d’anar buscant tot sol, o si no, contactar amb un gestor i que t’ho porti ell. Però generalment els emprenedors, quan comencem, ens llencem nosaltres individualment sense gestors i aquí és on trobem la primera dificultat. I després ja comença la dificultat comercial, perquè una cosa és obrir una empresa i l’altra és començar a rebre clients i tenir ingressos. 

–Quines dificultats va trobar i com les va superar?
–Per la part burocràtica va ser a base de moltes trucades, de buscar per internet, de trucar a l’administració constantment fins que tinguis tota la documentació, entrar tràmits i revisant papers. Saps que no és una obertura que puguis fer com es fa en altres països, sinó que aquí a Andorra té tot un procés una miqueta més llarg i feixuc. Per la part de clients, jo vaig tenir la sort que en un inici, com que ja estava invertint en aquestes formacions a baix, ja tenia una cartera de clients que vaig fer, i ràpidament ja vaig tenir els meus contactes. Però clar, jo els tenia a Barcelona, no aquí a Andorra i l’empresa la tenia aquí. Aleshores, sí qué em vaig trobar amb la transició entre una visió de la comunicació a fora del Principat i la visió purament andorrana, més nacional, molt més centrada només en xarxes socials i web. I aquí m’havia d’adaptar a Andorra i començar a buscar els clients. Primer fent un porta a porta fred i després, per sort, m’ha anat portant als clients directament i no els he hagut d’anar a buscar jo.

–Què és el que diferencia LexViral d’altres agències de comunicació?
–Jo tenia una visió molt més del sector de comunicació a escala internacional, fora del país, no tant aquesta visió purament andorrana. Nosaltres, per exemple, xarxes socials no ens tirem de primeres als nostres clients, que és el que pot arribar a sobtar molta gent que busca una agència de comunicació perquè porti les xarxes. Només a clients molt puntuals. Ens basem sobre l’estratègia de comunicació i te’n creem una. Comencem a treballar des de l’agència i des de l’estratègia, i així fem campanyes. Amb aquestes, nosaltres podem arribar a aconsellar si s’han de fer vídeos, si s’ha de fer web o què és el que s’ha d’aportar. Però no és com una agència com les altres andorranes, que tu vas allà perquè t’ho portin absolutament tot. Nosaltres preferim treballar amb professionals i que coneguin molt bé el seu sector. Per exemple, en el sector audiovisual treballem amb una productora perquè pot conèixer molt millor el que nosaltres podrem aportar-li amb l’estratègia de comunicació. I aquí és on ens diferenciem amb els nostres clients de cara a les altres agències.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT