PUBLICITAT

IGNASI CAROD ANDORRA QUEST ROOM

IGNASI CAROD: «És ideal per crear grups de treball a les empreses»

L’Andorra Quest Room és una empresa que formen l’Ignasi, la Roser i l’Israel, basada en un nou concepte de producte d’entreteniment que s’està expandint per tot el món. Es tracta de fer-te sentir el protagonista d’una aventura en una habitació, a tu i els teus amics, consistent en resoldre diversos enigmes per sortir d’ella. Com si estiguessis en una pel·lícula, tipus Cube o L’Habitació de Fermat, però sense sang real. / PER IVÁN MOURE

–D’on sorgeix la idea de crear l’Andorra Quest Room?
–El desembre del 2014 vam anar a un a Barcelona, com a clients. Era una cosa nova, vam voler provar i va ser fantàstic. Aquella experiència ens va fer buscar d’altres. Enganxa. I s’està expandit per tot el món. Un dia vam pensar: Per què no creem un a Andorra? Així que al gener d’aquest any ja vam posar-nos i hem obert portes fa mes i mig, l’1 de juliol.

–Surten els números?
–De moment, sí. Hem fet ja unes 40 sessions, més d’una al dia. Costa 65 euros de dilluns a dijous i 70 de divendres a diumenge per cada grup, que pot ser de dues a cinc persones. A més també oferim una cosa diferent per a empreses. En aquest ambient, si poses un equip de treball pots veure com funcionen els treballadors, veure el líder i les qualitats de cadascú. Tenim un joc que està en una sala diàfana  per a empreses, col·legis o tot tipus de col·lectius, il·limitat de persones. Fem proves tipus puzles, del lògica, fem servir els sentits, matemàtiques…

–Es pot explicar de què va el joc?
–No molta cosa, perquè és vital l’efecte sorpresa, que vinguis sense saber què et trobaràs, sinó perd la gràcia. Puc dir-te que tenim una temàtica basada en Andorra, en els contrabandistes. N’has d’enxampar uns en una hora a base de pistes que pots trobar en una sala en la que estàs tancat. Et una missió i has de trobar la manera de sortir d’allà. Tenim una decoració amb pistes. No puc dir més. Però s’ha de ser curiós, estar atent a l’entorn i que hi hagi comunicació al grup. Qualsevol pista pot ser bona per absurda que sigui.

–O sigui, que si repeteixes com a client, perd la gràcia.
–Sí, només pots venir una vegada, però et quedes amb el cuc i busques altres per repetir l’experiència. Però ja t’avanço que estem creant una segona part, que tenim prevista tenir preparada cap a l’octubre. I no descartem una tercera part.

–Els tres socis sou fanàtics d’aquest món. Quines aventures heu viscut com a clients a d’altres Escape o Quest Rooms?
–Una de robar un virus a uns científics bojos per salvar el món, un viatge en el temps una hora abans d’un incendi per evitar que es cremin uns papers que marcaran el futur del planeta, una d’enxampar un assassí internacional que havies d’entrar al seu pis i endevinar entre totes les identitats quina era la correcta, una d’escapar d’una pressió, una de saber qui és l’assassí a un tren...  Fins i tot hi ha una basada en Gaudí, a Barcelona.

–A Andorra ja sou tres empreses.
–Sí, Claustrophobia i els Menairons. Ens coneixem els tres i no ens considerem competència. Al contrari, als clients que venen els recomanem aquests altres dos. Ens ajudem entre nosaltres i de fet, cap a l’octubre traurem un mapa de la friki d’Andorra. Però d’això tampoc pur parlar gaire més. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT