PUBLICITAT

CarlemanyCalidae reuneix 69 establiments i 22 propietaris

  • Comerciants i veïns ja no s'oposen al projecte de fer l'avinguda per a vianants
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

CarlemanyCalidae, la plataforma que va sorgir per fer front a la decisió del Comú d'Escaldes-Engordany de fer l'avinguda Carlemany per a vianants, s'ha constituït com a associació davant el Govern. A hores d'ara compta amb 75 associats, que representen 69 establiments i 22 propietaris. La majoria d'ells estan al voltant de l'eix comercial de l'avinguda Carlemany i alguns a la part alta de la parròquia d'Escaldes. L'objectiu és que se'ls consulti i tinguin participació a les comissions que han de decidir el futur de l'eix comercial. En la seva primera compareixença ahir, la presidenta de la nova associació, Esther Santuré, va anunciar que es presenten amb l'objectiu de «fer un punt i a part i apartar la imatge negativa que van haver de tenir al mobilitzar-se en contra d'un projecte decidit unilateralment, sense tenir en compte ni el consens ni l'opinió de la gent». En un primer moment tots es van aplegar amb l'objectiu de defensar que Carlemany fos transitable per als vehicles, però ara volen anar més lluny i confien en la nova associació per vehicular les seves demandes. Per això, Santure va explicar que demanen que se'ls convidi a les comissions que han de decidir el futur de la zona i exigeixen al comú que els comuniqui el full de ruta que té previst per al desenvolupament del barri. També demanen una clarificació dels plans del comú en matèria de direcció, dinamització, senyalització i indicadors, recordant que «ara més que mai» han de ser interlocutors oficials del comú. Precisament, la vocal de l'associació, Anna Rossell, va criticar que, a diferència de la parròquia d'Andorra la Vella, on «s'està treballant amb consens», a Escaldes el comú «no ha estat dialogant» i que «cal treballar conjuntament». La ja establerta associació també va presentar ahir les seves propostes de dinamització, com ara un calendari estacional corporatiu creant esdeveniments d'animació i atracció comercial, batejat com Els 5 sentits, ja que cada acció tindrà una relació amb cadascun d'ells. I un pla de marxandatge, que defineix les tipologies de negocis de l'eix. Pel que fa a la transformació en zona per a vianants, Santuré va afirmar que «ja no hi ha ningú que estigui en contra del fet que sigui per a vianants» però que «tothom està a favor que fem alguna cosa perquè aquesta avinguda sigui dinàmica».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT