PUBLICITAT

Budzaku considera que la marca Ski Andorra és obsoleta

  • Viladomat continua sent la incògnita de cara al futur de la patronal
JOSEP ROMERO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Estand de Ski Andorra a la Fira de la capital celebrada l'octubre passat Foto: TONY LARA

Andorra Turisme signarà a principis del mes vinent amb Ski Andorra un conveni per tal d'assumir conjuntament la despesa de la promoció turística específica de neu que fins ara feia Ski Andorra. En concret, l'import total de la promoció de totes les accions per a la propera temporada 2013/2014 s'ha quantificat en 300.000 euros, dels quals Andorra Turisme aportarà 200.000 euros i Ski Andorra 100.000, més. L'objectiu és augmentar l'eficàcia de la promoció turística d'hivern de la destinació Andorra, després de la sortida de Saetde d'Ski Andorra. En principi el conveni té validesa fins el 31 de maig del 2014 i en funció de com vagi es pot prorrogar cada any, segons va explicar el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. Com que Andorra Turisme assumirà el gruix de la promoció i dirigirà les operacions, Budzaku va considerar que la marca Ski Andorra «no té sentit comercialment perquè crea confusió i, per tant, sobra».

L'acord permet donar un baló d'oxigen a Ski Andorra i en garanteix, de moment, la seva continuïtat com a patronal del sector de la neu, tal com va anunciar EL PERIÒDIC el juliol passat. No obstant això, fonts properes a la patronal van explicar que «si Viladomat no torna» referint-se al president de Saetde– «els altres socis també poden repensar la seva aportació econòmica». Cal recordar que el pressupost d'Ski Andorra s'alimenta amb els diners que paga el Govern per als forfets d'esquí extraescolar i la venda del forfet conjunt de temporada sota la mateixa marca, i que Viladomat va mostrar el seu desacord amb les campanyes de promoció del sector en no poder arribar a un acord amb el Govern per reduir l'IGI de les estacions d'esquí. Per tot això, el futur de la patronal és encara una incògnita, tot i que la directora d'Ski Andorra, Marta Rotés, va reiterar ahir que ara l'ens centrarà els seus esforços «en fer de patronal, defensar els interessos de les estacions d'esquí, assistir a reunions del sector a nivell internacional, i a la formació de personal». D'altra banda, la cònsol menor d'Ordino, Consol Naudí, es va felicitar pel conveni i va considerar que «la promoció externa del país era una competència impròpia dels comuns».

CAMPANYES / A partir d'ara es promocionaran tres marques: Andorra, Grandvalira i Vallnord. El conveni finançarà la presència d'Andorra en set fires específiques de neu (Londres, Birmingham, Glasgow, Bordeaux, Madrid, Vic i Barcelona), l'edició dels catàlegs de neu, l'organització de rodes de premsa per presentar la temporada, accions en una pista d'esquí indoor de Birmingham amb l'equip de rugby de l'Stade Toulousain, i promoció en revistes especialitzades. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT