PUBLICITAT

Model econòmic i periodisme

  • Jean-Paul Marthoz defensa en la seva conferència el paper dels mitjans de comunicació com a contrapoder al servei de l'interès públic
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Foto: ÀLEX LARA

Davant d'un món globalitzat els mitjans de comunicació han d'adaptar les seves estructures a la nova situació. Tal i com va informar l'ANA, aquest és un dels reptes del periodisme segons el ponent de la Universitat d'Estiu d'Andorra, Jean-Paul Marthoz, com també la necessitat de disposar de llibertat de premsa a tot el món per poder informar sobre el que succeeix en determinats llocs i té conseqüències per a la resta de territoris; i el paper del periodisme com a contrapoder al servei de l'interès públic. Marthoz va assenyalar ahir que la crisi dels mitjans i del periodisme és anterior a la crisi econòmica i ve donat per una pèrdua dels valors tradicionals de l'ofici en detriment de la voluntat de l'espectacle i la «frivolitat». Tot i així, el conseller del Comitè per a la protecció dels periodistes de Nova York i col·laborador de l'ONG Human Rights Watch, va apuntar que en els propers anys es trobarà una «convergència» entre el model econòmic del periodisme i la reafirmació dels principis fonamentals de la professió, que passa per «donar al ciutadà fets verificats».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT