PUBLICITAT

Recorregut secret

  • L'ACA no desvella fins avui les característiques d'una cita que arrencarà demà amb ple de participants
IVÁN MOURE
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Els organitzadors amb el cartell del 42è Ral·li d'Andorra, ahir a la seu de Pyrénées Motors, on es va celebrar la presentació Foto: ÀLEX LARA

Aamb un ple sorprenent fins a la bandera de participants, arrenca avui una 42a edició del Ral·li d'Andorra amb les verificacions administratives. L'edició del 2013 promet, sobretot perquè de manera sorprenent i inusual, fa gairebé dos mesos que es van completar les 90 places de la inscripció. Les expectatives aixecades són màximes per a una carrera que es disputarà demà i diumenge en territori desconegut –a propòsit!– del Principat.

Una de les coses que més neguit ha suscitat en els pilots és el recorregut. Dues etapes, tres sectors, tretze trams en pista tancada –dels quals vuit diferents– i 120 quilòmetres de regularitat són les dades que conformen la fitxa tècnica. Les úniques. Perquè fins avui, quan l'Automòbil Club d'Andorra entregui els road-books, no se sabrà per on passa el recorregut tret de l'especial al Grandvalira Circuit, que es disputarà el segon dia.

ESPECULACIONS... / Malgrat el secret, els veterans saben els trams que poden entrar en les travesses; és el que té el país dels Pirineus: petit i conegut per la gran majoria. Ordino, la Plana, La Rabassa, Canillo, El Serrat, La Peguera o La Comella són algunes zones que apunten a formar part del recorregut, encara que el fet que no hi hagi pronunciament previ sobre quines entren, ni la distància exacta, ni quants reagrupaments hi haurà, ni el promig corresponent a cada mitjana o el nombre de passades, fa que el Ral·li estigui envoltat d'una gran expectació. «Buscàvem igualtat per tothom, per això no volem dir res fins a l'últim moment», justificava ahir el secretari general de l'ACA, Toni Sasplugas. «Només podem dir que hem fet el ral·li que volíen els pilots, amb les idees que ells mateixos van anar aportant en edicions anteriors».

La posada a punt ja promet ser tot un espectacle, amb cotxes com el de l'andorrà Albert Cabanes, un Porsche 911 RSR del qual no deuen quedar més de vint exemplars a tot el món, o un BMW 2002 de l'autor del llibre de ruta, Ferran Font, que durà el número zero. Val a dir que les seves notes han estat preses per la mitja de traçada, una novetat única al món ja incorporada l'any passat, que va agradar molt i que possiblement explica en gran mesura el ràpid ple en les inscripcions. La resta seran vehicles de pilots francesos, espanyols i prop d'una vintena del Principat que durant el cap de setmana convertiran el parc tancat d'Ordino en un autèntic museu de l'automòbil, així com en les carreteres per les quals passi el Ral·li.

PREMI ‘FINISHER' / L'ACA oferirà trofeus als guanyadors absoluts de Regularitat per a clàssics i GT, pujaran al podi els tres primers classificats del trofeu amateur –només per a originals–, així com als guanyadors del tram del Grandvalira Circuit del Pas o el Memorial J. Montes per a la formació millor classificada composta per membres d'una mateixa família. Per si aquests reconeixements no són pocs, n'hi haurà un altre que s'estrena en l'edició del 2013: el trofeu finisher, per a tots aquells que acabin el Ral·li. «Tots els inscrits aporten alguna cosa nova i per a nosaltres és tan important el primer com l'últim. La bellesa del Ral·li està molt d'acord amb les muntures que inscriuen els pilots i això ha de ser tan premiat com el fet de guanyar», va indicar Sasplugas.

Tot i que la cita es limiti a 90 cotxes –«no podem ampliar per no perdre el control organitzatiu», va detallar el secretari general– cada vegada hi ha més especialistes que fan pujar el nivell. Hi serà, per exemple, el vencedor del 2012, Álvaro Flández, com un dels 22 campions diferents que ha tingut el Ral·li d'Andorra en 42 edicions, o d'altres il·lustres com Puigdellívol i March.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT