PUBLICITAT

El curs escolar 2013-2014 registra un lleuger augment d'alumnes

  • El sistema andorrà i el francès incrementen i l'espanyol baixa
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Font: MINISTERI D'EDUCACIÓ I JOVENTUT Infogràfia: Josep Capell

El curs escolar 2013-2014 l'han iniciat un total de 10.825 alumnes, el que es tradueix en un increment del 0,58% respecte al curs passat, quan el nombre d'alumnes es va situar en 10.763. Així es desprèn de les dades provisionals fetes públiques ahir pel Govern i que posen en relleu que el sistema andorrà i el francès incrementen lleugerament el nombre d'escolars, mentre que l'espanyol registra un lleuger descens.

Les dades provisionals del curs 2013-2014 mostren que un total de 10.825 alumnes han començat les classes en algun dels tres sistemes educatius. Aquesta xifra suposa un increment del 0,58% respecte al curs anterior. Per sistemes educatius, l'andorrà és el que presenta un major nombre d'alumnes, 4.340, a més de ser el que registra un increment més important respecte al curs anterior, concretament de l'1,38%. El sistema educatiu francès és el segon en nombre d'alumnes, 3.379, i ha registrat un augment del 0,90% respecte al curs 2012-2013. Finalment, el sistema educatiu espanyol és el que registra un nombre menor d'alumnes, 3.106, i a més, és l'únic que ha patit una davallada respecte al curs anterior, concretament del 0,86%.

NEGUIT RESPONSABLE / La ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé, va inaugurar oficialment el curs escolar el passat dia 18 de setembre davant dels docents dels centres del Principat. Suñé va qualificar de «repte engrescador» l'inici d'aquest nou curs amb l'aplicació pràctica del Pla de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea). La ministra va afirmar que el curs havia començat amb «absoluta normalitat» i que aquesta tardor començaran els treballs per establir un calendari i un espai per a la reestructuració del sistema educatiu espanyol. La ministra va admetre que començava el curs 2013-2014 «amb il·lusió per continuar el camí encetat fa fos anys i la inquietud per les novetats», amb «il·lusió serena i neguit responsable», va resumir.

Per altra banda, el grup parlamentari socialdemòcrata va demanar al Govern que de cara al curs vinent es revisi el funcionament de les tauletes digitals -incorporades aquest curs al primer curs de segona ensenyança en el marc del Permsea i que s'estudiï l'opció de proposar a les famílies diverses marques i models.

Aquesta demanda l'ha va fer el PS a través d'un comunicat de premsa després d'haver rebut la resposta a una demanda d'informació en la qual sol·licitava l'informe tècnic que avala la implantació de la tauleta en aquest curs i l'obligatorietat d'utilitzar l'iPad de la casa Apple. La demanda d'informació no va satisfer els socialdemòcrates, ja que entre els criteris que argumenta el Govern pels quals s'han decantat per un determinat model no hi figura l'economia de les famílies.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT