PUBLICITAT

El lleó guanyador per a Despres

  • Peugeot presenta el model 2008 DKR que competirà al Dakar 2015 amb el pilot d'Arinsal i l'espanyol Carlo Sainz formant un equip temible
  • El motor és l'únic secret per a un cotxe preparat per plantar cara al totpoderós Mini
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El 2008 DKR que conduiran Despres i Sainz al Dakar 2015. Foto: PEUGEOT SPORT

No fa ni un mes que Peugeot, Red Bull i Total van decidir unir forces per disputar el Dakar 2015 i va crear un tàndem de luxe format per dues llegendes vives del ral·li més prestigiós del món: Cyril Despres i Carlos Sainz.

S'intuïa un equip dissenyat per estar entre els millors però poc més... Fins el dimecres passat que es va presentar al Saló de Pequin el cotxe que conduiran. Un Peugeot model 2008 DKR que fa somiar. Mini va ser el gran dominador en la categoria de quatre rodes en la darrera edició del Dakar –porta tres títols consecutius–, copant les tres posicions del podi amb Nani Roma, Stéphane Peterhansel i el gran amic d'Albert Llovera, Nasser Al-Attiyah. L'hegemonia es posa ara en qüestió perquè Peugeot té tots els ingredients necessaris com per posar-ho en dubtes: diners, pilots de màxim nivell i una màquina que almenys intimidaria a qualsevol.

Despres i Sainz ja poden dir que tenen un lleó construït per guanyar. Sobretot l'espanyol, qui ha catalogat la bestia que conduirà pels deserts sud-americans de «diferent», «compacte» i amb el distintiu de tenir dues rodes motrius que per a ell «és la solució per poder guanyar» i destronar els Mini. Despres, sense experiència en les quatre rodes, el troba «magnífic» davant un dels reptes més atractius de la seva carrera esportiva però sap que té cotxe per donar guerra si s'adapta bé a la seva conducció. El pilot d'Arinsal va deixar clar quan va signar amb Peugeot que era massa d'hora per lluitar per la victòria però ho porta als gens: ell vol guanyar sempre i ja pot dir que té motius per fer-ho: coneix al detall les trampes del Dakar i li han fet una màquina gairebé perfecta.

Peugeot Sport ha treballat amb quatre punts bàsics com ara l'espai de la cabina, el tamany de les rodes, el recorregut de la suspensió i les dades aerodinàmiques obtingudes en una simulació prèvia. Però la decisió més important no era una altra que la següent: ¿tracció a les quatre rodes com Mini o a dues? «Hem optat per una elecció diferent a la de la competència. Per la capacitat off-road de la transmissió de dues rodes motrius i la capacitat per funcionar en sorra, aquesta és la millor elecció»., argumenta el cap de projecte, Jean-Christophe Pailler. El 4x2 és posterior i té més avantatges al desert: més autonomia, potència, recorregut de les suspensions, menys pes i sistemes molt pràctics, com ara l'inflat i desinflat automàtic dels pneumàtics.

El nou prototip té tota la pinta de ser una bèstia de les carreres, com així indiquen les seves rodes, unes Michelin de gairebé un metre de diàmetre que permeten un sistema de suspensió de més recorregut necessari per encarar les dunes sense tant risc d'accident o de quedar-se clavat.

Aquesta és l'única informació que ha volgut mostrar Peugeot. El que hi ha sota la carrosseria de moment és un secret, principalment les característiques del motor. La carcassa, però, provoca un efecte intimidatori, que ha causat un gran enrenou en el món del motor i que juntament amb els missatges positivistes de Sainz fan que es vegi el 2008 DKR com un cotxe dissenyat perquè Despres pugui continuar engrandint la seva llegenda al Dakar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT