PUBLICITAT

Els hotelers volen que la promoció turística es faci amb més antelació

  • La UHA insisteix en programar a llarg termini i aprofitar els moments d'afluència per comunicar accions
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La presentació de la campanya d'estiu d'Andorra Turisme, liderada per l'espectacle del Cirque du Soleil Foto: TONY LARA

els empresaris del sector hoteler reclamen més anticipació a Andorra Turisme a l'hora de divulgar les campanyes de promoció. El director de la Unió Hotelera (UHA), Òscar Julián va explicar que «intentem aprofitar totes les campanyes que dissenya Andorra Turisme i aprofitar les sinergies, però creiem que en aquesta línia de treball hi hauria d'haver una mica més d'antelació». I va precisar que «no tant pel que fa a la producció o generació de les campanyes, però si en quant a la programació per aprofitar-les una mica més». I és que per la tipologia de la contractació «el sector està treballant amb previsions d'un any o d'un any i mig per endavant», va argumentar Julián. I va afegir que «ara per ara, no estem treballant per aquest estiu sinó per l'estiu que ve». També va reiterar que «creiem que cal generar unes sinergies amb molta més anticipació», matisant que «no cal que Andorra Turisme anticipi tant la campanya de comunicació, però si que ens avanci les línies mestres per saber a quins mercats anirà dirigida i com hi anirà dirigida».

El director de la UHA va insistir en el fet que «si el sector turístic sap que a nivell institucional es preveu penetrar un mercat amb unes accions concretes, els hotelers també poden centrar els esforços cap a aquestes accions, perquè moltes vegades Andorra Turisme va en una direcció i el sector va en una altra, no tant pel mercat sinó pel producte». Julián va explicar que «la campanya que tenim aquest estiu s'hagués pogut promocionar molt millor amb més anticipació, aprofitant el gran nombre de visitants que hem tingut aquest hivern». Per als hotelers i restauradors, el fet que la temporada d'hivern hagi estat bona també podia haver contribuït a preparar millor la campanya de primavera i estiu, temporades que el sector viu com a hores baixes. Per això, Julián va tornar a insistir en que «haguéssim pogut començar a promocionar-la amb un cost molt reduït. Perquè podiem haver impactat els turistes i visitants in situ». I va continuar explicant que «se'ls podia comunicar que preveiem nits de compres com l'Andorra Shopping Festival o que tindríem el Cirque du Soleil, d'una manera molt directa perquè tota aquesta informació la podíem haver mostrat al país».

més definició / Julián va concloure que «les campanyes que s'estan fent són positives i s'ha de reconèixer que hem passat d'un període en que es feia molt poca feina, a un període de campanyes continuades que de primer, s'entenia que s'havien de fer a corre-cuita perquè feia molt temps que no es feia res». No obstant això, també va reivindicar que «arriba un moment en que creiem que han de tenir una certa sinergia i que cal plantejar-les a llarg termini. En algun moment ens hem de plantejar què hem de fer, què volem fer i cap on volem anar». H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT