PUBLICITAT

29N: Data d'inici d'un hivern amb més ambient familiar i 'randonnée'

  • Grandvalira amplia les àrees infantils i farà una pista nocturna; Vallnord celebra 10 anys rebaixant 3 ? el forfet
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Budzaku presenta la temporada d'hivern abans de donar la paraula a Tarré i Martí, al fons de la imatge. Foto: ÀLEX LARA

El 29 de novembre. Aquesta és la data que han fixat els dos dominis per donar el tret de sortida a la temporada 2014-2015 (tot i que sí neva en abundància abans, podem tenir alguna sorpresa). Una temporada que tant Vallnord com Grandvalira afronten amb molt d'optimisme, amb l'objectiu «de repetir els resultats de l'any passat tot i que no descartem incrementar-los», a paraules de la directora de Grandvalira, Núria Tarré. En la mateixa línia es va mostrar el seu homòleg a Vallnord, Martí Rafel, assegurant que aspiren a vendre una xifra de forfets «similar a la de l'any passat o fins i tot créixer una mica». L'objectiu, en el cas del domini de les valls del nord, és superar els 750.000 dies d'esquí venuts. La temporada passada es van quedar en els 740.000.

Per aconseguir millorar resultats, Grandvalira ha apostat per la inversió, que creix un 6% respecte a l'any passat arribant als 9,2 milions d'euros. Vallnord s'ha quedat força per sota (1,3 milions), però en canvi basa la força de la seva campanya sobretot en la rebaixa del preu del forfet, que passa dels 39 als 36 euros, en motiu «del desè aniversari», va exposar Rafel.

Xifres d'inversions apart, totes dues estacions andorranes han centrat part dels seus esforços d'aquesta temporada en potenciar i millorar dues tipologies d'esquí allunyades de l'alpí. Per una banda el freeride. Vallnord portarà el Freeride World Tour el 14 de febrer i seguirà potenciant el forapistes, així com la seva escola d'esquí especialitzada a Arcalís. Grandvalira, per la seva part, celebrarà el Campionat del Món júnior de Freeride el set de febrer, obre una escola d'aquesta modalitat a Grau Roig i instal·larà punts de control i informatius per als seus practicants.

I per altra banda, l'altra modalitat en auge: l'esquí de muntanya. Grandvalira ha millorat els quatre circuits de muntanya inaugurats la temporada passada i n'afegeix un cinquè al Tarter. Vallnord inicia el projecte Skimo, amb tres circuits (un a cada sector) que comptarà també amb una aplicació per competir amb d'altres esquiadors. La intenció de tots dos dominis és anar «ordenant» aquesta pràctica, per evitar el màxim de conflictes amb els esquiadors convencionals, i també per evitar haver d'acabar prohibint una modalitat en auge.

Una pista nocturna / Però no són aquestes les úniques novetats que ens tenen preparats els dominis pel proper 29 de novembre. Els 9,2 milions d'euros d'inversió de Grandvalira serviran, entre d'altres, per ampliar la xarxa de canons de neu de manera que la superfície d'innivació del domini arribarà als 3/4 del total. Amb més de 1.000 canons, «te n'has d'anar molt lluny per trobar una cosa similar», va manifestar Tarré.

A banda, també destaca la creació d'una pista nocturna al Pas de la Casa, concretament la de la Solana. S'obrirà els divendres i dissabtes fins les 22 hores aproximadament. Si té èxit i es compleixen previsions, s'obrirà durant més dies de la setmana.

L'altra gran eix de les novetats de Grandvalira és la família i l'esquí per als més menuts. En total hi haurà 10 àrees infantils a tot el domini, oferint així amb «l'oferta més gran del sud d'Europa». Destaca la tematització del sector de Canillo sota el nom de Mon(t) Magic. S'ha invertit un milió d'euros per a proposar un espai infantil basat en llegendes i contes d'Andorrra. També s'ha ampliat el circuit Imaginarium amb quatre nous circuits al domini.

Nova restauració a pal / Anant ara a Vallnord, el que més va voler destacar Rafel és la inversió en la renovació del restaurant del Pla de la Cot. Un nou concepte de restauració que s'anirà ampliant a la resta del domini. També destaca el nou servei de lloguer de material a la zona dels Planells d'Arcalís o la millora del transport amb furgonetes privades que pujaran els clients fins a Arcalís.

Abans que parlessin Tarré i Rafel, ho va fer el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, que va informar que s'invertiran 3,2 milions d'euros en la campanya de l'hivern.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT