PUBLICITAT

Les bicicletes són per a l'estiu

  • Els comuns proposen una nova prova pilot de lloguer dels vehicles elèctrics a partir del maig
I.M.C.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Foto: ÀLEX LARA

Tot i que en cada reunió de cònsols es reitera la voluntat de fer-la fixa, la xarxa de lloguer de bicicletes elèctriques que uneixi les set parròquies de forma permanent segueix encara lluny de fer-se realitat. Hi ha varis factors que hi han d'intervenir, i encara que tots ells insisteixin en què volen que es tiri endavant, hi ha un seguit de formalitats per les quals s'ha d'arribar a acords i seguir processos que es poden allargar fent que sigui pràcticament impossible pensar que pugui ser una realitat per aquest any.

La cònsol major de Sant Julià de Lòria, Montserrat Gil, va explicar que la setmana passada la comissió que es va crear amb representants dels set comuns va mantenir una trobada amb Govern i FEDA per tractar la concessió del projecte. Al tractar-se d'una iniciativa que afectarà a tot el país, els cònsols consideren que cal que l'administració central també s'involucri de forma important. A més, el paper de la parapública és bàsic, perquè serà l'encarregada de subministrar l'electricitat a les parades per poder carregar les bicicletes.

Per les declaracions de les tres parts sembla que tothom està predisposat, però ningú vol cedir i serà difícil acordar qui i amb quines quantitats s'haurà de subvencionar el projecte. Un dels passos més importants en el qual les parts implicades han de començar a treballar és la redacció del plec de bases pel concurs que ha de decidir l'empresa adjudicatària.

El procés serà llarg, i és per aquest motiu que els cònsols proposen posar en marxa una segona prova pilot que es mantingui entre el 10 de maig i el 10 d'octubre. Això sí, en aquest cas, amb presència a les set parròquies. Segons va informar Gil, «cada parròquia ha proposat una sèrie d'emplaçaments on hi podrien anar les estacions, però és només una idea inicial i no hi ha res concretat». Caldria saber quantes bicicletes i parades serien necessàries i en quins punts es trobarien. Aquí FEDA també hi intervé i és un factor més a tenir en compte. Tot i que tampoc es va confirmar, l'empresa que tornaria a portar les bicicletes elèctriques a Andorra seria Pedaland. Després de la primera prova pilot, un dels representants de l'empresa, Alain Bernat, va insistit reiteradament en què no tirar endavant el projecte «seria una equivocació».

Durant la reunió de cònsols anterior es va marcar el proper estiu com a «data ideal» per tenir instal·lat de forma permanent el servei. Un mes després queda descartada aquesta opció i es substitueix per una segona prova pilot. L'única cosa que queda clara és que, al Principat, les bicicletes són per l'estiu.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT