PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La Semtee invertirà 1,5 milions en tres anys per modernitzar Caldea

Durant aquest exercici es destinen 500.000 € per renovar instal·lacions i crear noves zones

Per EL PERIÒDIC

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, i el director general de Caldea-Inúu.
La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, i el director general de Caldea-Inúu. | ANA
La societat explotadora de Caldea (Semtee) preveu engegar un pla de reinversió per renovar les instal·lacions de Caldea durant els propers tres anys. Així ho va avançar ahir el director general del termolúdic, Miguel Pedregal, durant el balanç de l’exercici de l’any passat en què s’ha constatat una recuperació d’Inúu, que ha triplicat la xifra de visitants, i una lleugera davallada de Caldea. Pel que fa al pla de reinversió, es preveu invertir uns 500.000 euros durant aquest exercici per renovar instal·lacions i crear noves zones, com per exemple un espai dedicat al públic infantil.

Pedregal va explicar que s’està tirant endavant un pla de reinversió perquè en els propers tres exercicis es puguin anar renovant les instal·lacions. Així, durant aquest any s’ha previst invertir 500.000 euros, una quantitat similar a la prevista per als dos propers anys, tot i que dependrà de l’evolució econòmica. Amb aquesta inversió es vol evitar que el termolúdic es quedi desfasat després de 20 anys de funcionament. Això forma part de la nova estratègia de comunicació que dóna suport a la promoció d’Inúu sobre la marca reconeguda de Caldea.

espai infantil / El director de Caldea-Inúu va ressaltar que el que es pretén és actualitzar les instal·lacions, i apostar per altres opcions com un espai infantil per ampliar el segment de mercat i que es converteixi en un revulsiu comercial.
A més, també va assenyalar la intenció de renovar l’espectacle d’Els Comediants que ja fa anys que es representa i oferir una opció més moderna.
Pel que fa a l’afluència, Inúu ha triplicat el nombre de visitants, passant dels 10.721 del 2013 als 30.357 del 2014.
En canvi, Caldea ha perdut uns 3.000 visitants, passant dels 291.383 del 2013 als 287.457 del 2014. Pedregal va restar importància a aquest descens englobant-lo en el resultat general.
Respecte als resultats econòmics, la Semtee ha registrat 1.490.000 euros positius, tenint en compte els ingressos i les despeses d’explotació, mentre que al 2013 la societat va perdre 230.000 euros. En els ingressos totals, Pedregal va assenyalar que la societat ha guanyat uns 700.000 euros, passant dels 10,3 milions del 2013 als 11 milions del 2014.

canvi d’estratègia / Pedregal ha valorat positivament aquests resultats que, segons ell, demostren que Inúu «està arribant al públic i capgirant la tendència». En aquest sentit,va considerar que el canvi d’estratègia comercial ha contribuït als bons resultats, ja que s’ha decidit reforçar la promoció entre els turistes que ja estan al país, i no tant en la comunicació exterior. En la mateixa línia es va mostrar la cònsol major d’Escaldes-Engordany i presidenta de la Semtee, Trini Marín, que va recordar els inicis difícils del projecte d’Inúu.

local comercial / Pel que fa al lloguer del local comercial d’Inúu, Marín va assenyalar que de moment no hi ha cap proposta en ferm tot i l’interès mostrat per diverses empreses. En aquest sentit, va indicar que l’opció d’acollir la galeria de Carmen Cervera sembla que s’ha refredat.
A les preguntes de si podria acollir un futur casino, la cònsol d’Escaldes-Engordany no va descartar l’òpció, tot i que de moment no hi hagi cap proposta i que s’està a l’espera d’empreses que hi estiguin interessades.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT