PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Telecom impulsa una campanya sobre el benestar digital

L’objectiu és assolir que els joves ‘visquin’ més enllà de les pantalles

Per El Periòdic

L’RSE d’Andorra Telecom, Inés Martí.
L’RSE d’Andorra Telecom, Inés Martí. | ANDORRA TELECOM

Viu més enllà de la teva pantalla és el títol que Andorra Telecom ha escollit per a la presentació de la primera campanya encaminada a assolir el benestar digital dels adolescents després de constatar la quantitat d’hores que els joves passen davant dels dispositius mòbils i les noves tecnologies. La iniciativa sorgeix gràcies als resultats de l’estudi impulsat pel Ministeri d’Educació i Unicef, el qual determinava que un de cada tres dels 1.600 enquestats dedica més de cinc hores al dia a connectar-se a internet i a les xarxes socials, una xifra que s’eleva fins al 48% dels adolescents durant els caps de setmana.

Així, tal com va explicar la responsable d’RSE d’Andorra Telecom, Inés Martí, la campanya que es va iniciar ahir en format online i offline «vol convidar els joves a valorar experiències fora del món virtual i tornar a les experiències del món físic». L’acció, que s’allargarà durant un mes, consisteix en una il·lustració que presenta diferents personatges amb una alteració en la posició dels ulls motivada per un ús intensiu del mòbil i uns missatges que animen a modificar hàbits. «Busquem crear aquest debat, que els joves vegin el temps que passen davant de les pantalles i poder-los oferir alternatives a aquestes estones», va afegir.

Martí va posar en relleu que el benestar digital és una de les palanques de la missió d’Andorra Telecom. De fet, va recordar que la companyia porta des del 2012 desenvolupant diferents iniciatives de formació i conscienciació a demanda de les Ampes de les escoles, i des del 2017 es va sumar en la implementació de l’aplicació BResol, una eina de prevenció contra el ciberassetjament que actualment està vigent en cinc centres escolars.

La campanya també té com a objectiu que les famílies puguin detectar diferents «senyals d’alarma» que puguin mostrar els seus fills per, posteriorment, «detectar que alguna cosa està passant i fer algun tipus d’actuació». Els cartells amb els personatges de la campanya es podran veure en diferents marquesines, i també a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació. Pel que fa al format offline, la imatge incorpora un codi QR que redirigeix al web d’Andorra Telecom on es pot consultar tota la informació. Malgrat la durada de la campanya, Martí va informar que l’eslògan Viu més enllà de la teva pantalla estarà vigent durant tot l’any i apareixerà en esdeveniments com la Setmana d’internet segura.

Paral·lelament a aquesta acció, la responsable d’RSE d’Andorra Telecom també va informar que el pròxim 25 de gener està prevista la celebració d’una jornada en la qual participaran, a banda d’Unicef, diferents agents socials com ara la policia, personal de la Batllia o d’Afers Socials, que servirà per posar totes les iniciatives d’aquest àmbit en comú per tal de trobar solucions comunes «i alinear els esforços perquè siguin més eficaços», informa l’ANA. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT