La pregunta és si algú vol l’aeroport de la Seu
El rebatejat Aeroport Andorra-Pirineus va néixer amb dos inconvenients importants. El primer és que el Govern andorrà no se l’ha fet seu, i el segons és el poc entusiasme que ha tingut, tant des de Catalunya com des de Madrid. Va ser el Tripartit català qui va desencallar-lo i va recuperar el projecte amb una inversió destacada, i ara les instal·lacions porten el camí de convertir-se en un altre equipament fantasma, repetint una trajectòria similar a la seguida per l’aeroport d’Alguaire.
I encara que Andorra no se l’ha fet seu, és indiscutible que aquest és l’aeroport d’Andorra, i que la seva existència es deu únicament al gruix de visitants que cada any tenen com a destí el Principat.
Malgrat que es va poder discutir la necessitat de gastar diners en la reobertura, ara resulta poc comprensible que un pur tràmit burocràtic impedeixi que es facin vols regulars, sempre que hi hagin companyies interessades en volar, evidentment. Madrid no atorga la homologació de l’instrumental d’aproximació, i es desconeix el motiu. Litigi polític?
L’aeroport pirinenc depèn de l’Administració catalana, mentre que el del Prat està gestionat per Aena. Des de Madrid no hi ha interès en facilitar el funcionament normal de les instal·lacions urgellenques.
Toca continuar esperant. Catalunya no té Govern, i Espanya està a les portes d’una convocatòria electoral. Tot queda per després del 20 desembre, malauradament perquè la feina no s’ha fet abans.
A Andorra el Govern manté silenci. No se sap si és qüestió de prudència o perquè mai s’ha apostat per aquest aeroport. Sembla absurd que tantes administracions vulguin ignorar la seva existència i no s’hi treballi conjuntament per aprofitar l’aeroport portant visitants per a Andorra i el Pirineu. Els ciutadans estan atònits.
I encara que Andorra no se l’ha fet seu, és indiscutible que aquest és l’aeroport d’Andorra, i que la seva existència es deu únicament al gruix de visitants que cada any tenen com a destí el Principat.
Malgrat que es va poder discutir la necessitat de gastar diners en la reobertura, ara resulta poc comprensible que un pur tràmit burocràtic impedeixi que es facin vols regulars, sempre que hi hagin companyies interessades en volar, evidentment. Madrid no atorga la homologació de l’instrumental d’aproximació, i es desconeix el motiu. Litigi polític?
L’aeroport pirinenc depèn de l’Administració catalana, mentre que el del Prat està gestionat per Aena. Des de Madrid no hi ha interès en facilitar el funcionament normal de les instal·lacions urgellenques.
Toca continuar esperant. Catalunya no té Govern, i Espanya està a les portes d’una convocatòria electoral. Tot queda per després del 20 desembre, malauradament perquè la feina no s’ha fet abans.
A Andorra el Govern manté silenci. No se sap si és qüestió de prudència o perquè mai s’ha apostat per aquest aeroport. Sembla absurd que tantes administracions vulguin ignorar la seva existència i no s’hi treballi conjuntament per aprofitar l’aeroport portant visitants per a Andorra i el Pirineu. Els ciutadans estan atònits.