La rellevància de les bones comunicacions per carretera
Andorra és un país que només compta amb comunicacions per terra per entrar i sortir del país per a la majoria de les persones. Sense tenir en compte els serveis en helicòpter que s’ofereixen en l’àmbit privat, les carreteres i els camins forestals són les úniques alternatives existents per anar a Espanya o França. A l’espera que algun dia es faci efectiu un dels tants projectes que han anat sonant les últimes dècades sobre el tren, l’aeroport o l’heliport, els mitjans per carretera són l’única via factible per al transport de persones i mercaderies.
La reunió del Comitè de Pilotatge de l’acord internacional entre Andorra i França de millora dels accessos rodats al Principat que es va produir ahir marca algunes de les tasques que es portaran a terme els pròxims anys en una de les artèries en territori gal per comunicar amb el Principat. La principal incidència que es produeix succeeix a l’hivern, amb les nevades copioses o les allaus que es pateixen i que ocupen la calçada. També les esllavissades, amb moviments de terra com els que van efectuar-se la primavera passada i que van tallar l’RN22 durant quasi tres setmanes. Una incidència que va afectar en l’entrada de turistes al país, i el qual va patir-ho especialment el comerç, hostaleria i restauració del Pas de la Casa.
Comptar amb unes bones comunicacions és bàsic per Andorra, i per aquest motiu va començar fa uns anys a invertir en aquestes vies fora de les nostres fronteres, com en les proteccions que es col·loquen a la muntanya per prevenir les allaus, i ara en una galeria a l’entrada del túnel de Pimorent. La col·laboració econòmica és un sistema que permet donar una empenta perquè el país veí es decideixi en invertir en unes infraestructures que afecten directament al país. Els pròxims anys seguiran les millores a França, de les quals Andorra se’n beneficiarà.