PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L'IPC del febrer se situa en el 4,3%

L'alimentació és el grup que més fa baixar la inflació

Per El Periòdic

L'alimentació és el grup que més ha fet baixar la inflació.
L'alimentació és el grup que més ha fet baixar la inflació. | Arxiu ANA

La variació anual de l'Índex de Preus de Consum (IPC) corresponent al mes de febrer ha quedat fixada en el 4,3%, una dècima per sota de la dada registrada durant el mes de gener (4,4%). Segons les dades fetes públiques avui pel Departament d'Estadística, el principal grup que ha fet disminuir la inflació ha estat el d'aliments i begudes no alcohòliques, que s'ha situat en el 4,6% a causa, principalment, de la disminució dels preus dels llegums i les verdures fresques.

Els principals grups que han fet augmentar la inflació han estat el de vestit i calçat, que amb un augment de cinc punts, s'ha situat en el 6,2%; el d'habitatge, aigua, gas, electricitat i altres combustibles, que s'ha fixat en el 5,5% a conseqüència dels preus del lloguer d'habitatge i, en menor mesura, dels combustibles líquids; i el grup de transport, que ha augmentat un punt i una dècima fins a arribar el 2,1% a causa de l'augment dels preus dels carburants.

Així mateix, cal destacar que durant el mes de febrer la variació anual de la inflació subjacent s'ha situat en el 5,1%, vuit dècimes per sobre de l'IPC registrat. Pel que fa a la resta dels grups especials, destaca l'augment de la variació anual de l'índex de preus dels productes petroliers, que passa del 8% negatiu al gener al 3,3% negatiu al febrer, i les disminucions de les variacions dels productes frescos i de l'alimentació sense productes frescos, que passen del 4,4% al 9,2% al gener al 0,9% i 7,2% durant el mes de febrer respectivament.

En relació amb els països de l'entorn, l'IPC d'Espanya del febrer s'ha situat en el 2,8%, sis dècimes per sota de la variació registrada al gener. Per la seva banda, l'IPC de França al febrer s'ha fixat en el 3%, una dècima per sota de la variació registrada durant el mes anterior.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT