PUBLICITAT

El 'Jazz Voyer' de Barcelona

  • La Galeria Art al Set exposa les obres de la col·lecció privada de l'artista Aguilar Moré
L. F. M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'obra Legends of Jazz és un dels clàssics de l'artista exposada a la galeria Art al Set. Amb una tècnica mixta/paper, l'artista mostra dos ballarins d'aquesta famosa orquestra. El moviment plasmat en els dibuixos és el punt fort de l'artista. Foto: ÀLEX LARA

Moviment sobre paper. Dibuixos amb ànima de jazz, notes, veus i ritme. Louis Armstrong, Gerry Mulligan, B.B. King i fins i tot la nova estrella d'aquest estil musical, la jove Andrea Motis, no s'han escapat del Jazz voyeur barceloní: Aguilar Moré, l'artista que ha dedicat la seva vida ha observar-los en directe i ha eternitzar les seves actuacions en la seva obra.

En motiu de la recent publicació del llibre dels dibuixos i olis de Moré al voltant de la temàtica del Jazz, la Galeria Art al Set exposa fins a finals de març les millors obres de Moré: «en aquesta col·lecció hi ha els millors dibuixos, els que em guardava per a mi».

Orquestres, solistes i ballarins que han trepitjat els escenaris de Barcelona des dels anys 50 són els protagonistes d'aquestes obres. «Els primers dibuixos els vaig fer quan estudiava batxillerat; feia campana amb alguns companys i anàvem a veure les Jam session al Novetats»

Al llarg de la seva carrera l'artista ha canviat fins i tot el suport del dibuix... «Una vegada vaig anar a un concert i em vaig deixar el paper de dibuixar, vaig comprar un diari i vaig fer els dibuixos a sobre!... em va agradar tant que ho vaig repetir diverses vegades».

Fora d'aquestes innovacions, Moré és un clàssic; són «les orquestres d'abans les que més m'agraden», de la mateixa manera que era un apassionat del ballet, al qual també li va dedicar diversos dibuixos. Ara bé, en va acabar fart: «vaig avorrir fins a Tchaikovsky». Clàssic també en la manera de concebre els artistes i els museus: amant dels pintors catalans com Cases o Camarasa, i dels museus íntims com el Petit Palais de París. També li agradava el Tàpies de la primera època, del qual «li envejo el renom internacional que ha tingut, però no li canvio, jo he tingut més llibertat». També ha compartit època amb altres grans com Miró, del qual va explicar que «a l'escola de Sant Lluc el tractaven de tonto». La conclusió, però, és «que un artista ha de fer el que li sembli, la seva obra transmet la seva personalitat».

Els visitants a l'exposició podran adquirir el llibre de l'artista, editat en dues edicions, una més senzilla i a preu més econòmic. La portada és una fotografia de l'oli que va ser escollit pel cartell del Festival de Jazz de Barcelona el 1986. En admirar els seus dibuixos, un pot escoltar les notes de You Know I Love You de B.B. King.H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT