PUBLICITAT

L'AIVA valora deixar d'assistir a una de les dues fires anuals

  • L'associació tanca l'esdeveniment amb unes vendes «iguals o per sota» les de l'edició de l'any passat
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Visitants miren els quads exposats a la Fira, ahir Foto: ÀLEX LARA

La 28à edició de la Fira de l'Associació d'Importadors de Vehicles d'Andorra (AIVA), ha estat un mirall de la tònica dels darrers anys. Un balanç justet de vendes –malgrat assegurar que l'assistència va ser notòria–, i una sensació que es tanca la fira una mica per sota les xifres de fa un any. A l'espera de si es concreten més operacions les properes setmanes –cal primer comprovar si s'obre l'aixeta del finançament–, la presidenta de l'AIVA, Maite Mas, va assegurar que aquesta edició s'ha clos «igual o una mica pitjor» que l'any passat. Davant aquesta situació, i sense cap ítem que pronostiqui una millora a curt termini, l'associació estudia la viabilitat econòmica de ser present a dues fires anuals.

L'AIVA és la impulsora d'aquesta fira, que se celebra a principi de juny. Paral·lelament, també és present a la Fira d'Andorra la Vella, a l'octubre. «Hem de fer una valoració» per determinar «si cal mantenir les dues fires, o rendibilitzar una fira i bé», va manifestar Mas, que no va voler avançar si prefereixen acabar amb la seva presència a l'esdeveniment de l'octubre o cancel·lar l'organització de la del juny. Mas va recordar que cada fira suposa una despesa econòmica i de temps important pels concessionaris, a més de tot el treball de mobilització dels vehicles. Esdeveniments com aquest representen una «publicitat destacada» per als venedors, però ja fa unes quantes edicions que «els resultats no són el que un espera», va reconèixer Mas. Per això va instar a tots els concessionaris a asseure's a analitzar si cal mantenir aquesta doble presència a cites de país.

Més pessimisme entre els venedors / La tònica general dels concessionaris i venedors presents al certamen corroboraven les paraules de la seva presidenta. «Poques vendes i per sota el que es va tancar l'any passat», era la valoració més repetida. Cristian Teruel, de la marca Opel, va assegurar que els visitants «pregunten molt» però «no compren», i que en general la fira havia estat «molt fluixeta».

Des de Pyrénées Automoció també van reconèixer que les vendes d'aquesta 28 edició eren inferiors a les de fa tot just un any, tot i que es van mostrar satisfets pels contactes aconseguits amb compradors potencials, segons va informar Juan Carlos Ruiz, de la secció de turismes. La part més positiva va ser la bona acceptació que havien tingut els vehicles industrials, va explicar el seu responsable, Jaume Rey. Junt amb aquests, els que tenen actualment més demanda entre la població són els «vehicles a preus baixos i els híbrids», a paraules de la presidenta de l'associació.

Pel que fa al debat sobre si cal mantenir la presència a les dues fires, Ruíz exposar que els concessionaris «han de fer una reflexió» i valorar si surt a compte celebrar dos esdeveniments. En qualsevol cas «s'ha de prendre una decisió conjunta», va afegir.

3.000 butlletes venudes / Malgrat el balanç poc positiu pel que fa a les vendes, el nombre d'assistents a l'esdeveniment sí que va ser notori segons Mas, si es té en compte que duran el cap de setmana es van aconseguir vendre pràcticament la totalitat de les 3.000 butlletes del sorteig d'un turisme i una moto, a un preu de 10 euros.

Una de les novetats que ha permès mantenir elevada l'afluència ha estat la presentada per Alaminos Motos. El concessionari, veient la creixent moda per personalitzar les motos, proposava fer-se el vehicle a mida, segons els gustos i necessitats personals. El cost és d'uns 20.000 € i calen fins a 300 hores de feina.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT