PUBLICITAT

El comerç del Pas tanca l'agost amb pèrdues que van del 10% al 20%

  • Les vendes cauen pel poc poder adquisitiu del turista francès
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes fullegen una guia en un quiosc del Pas de la Casa Foto: ÀLEX LARA

El president d'Iniciativa Publicitària, Jean-Jacques Carrié, va explicar ahir a l'ANA que «aquest estiu els comerços del Pas de la Casa estan patint baixades de vendes d'un 10% en el millor dels casos i fins a un 20% en el pitjor». I va afegir que si els comerciants del Pas de la Casa «fan tot el que poden per fer una bona publicitat» la baixada del poder adquisitiu dels turistes francesos –principals visitants del llogaret a l'estiu– es fa notar a l'estació encampadana. Carrié va afegir que altres destinacions, com ara la Jonquera a l'Alt Empordà, que «disposa d'un nou outlet de 20.000 metres quadrats, tot i que no ofereixen un diferencial de preus equiparable al del Pas s'estan emportant un gran nombre de turistes potencials de l'Arieja i de la Cerdanya».

No obstant això, Carrié va reconèixer que «no és moment per criticar sinó per fer coses» però, va lamentar que «l'estiu està sent molt complicat per a tothom al Pas a causa de la davallada del poder adquisitiu dels turistes». La davallada del poder adquisitiu dels francesos –principals visitants del Pas de la Casa– preocupa Carrié, que va considerar que està «baixant d'una manera comparable al dels espanyols i portuguesos». I va destacar que moltes famílies del sud de França ja no marxen de vacances. Tot i amb això, va defensar que els comerciants treballen per rebre de la millor manera possible els turistes per «afavorir el boca a orella i que tornin a pujar».

En aquest sentit Iniciativa Publicitària (Inpub) treballa per oferir una oferta diversificada als visitants ja siguin turistes d'autocaravana, famílies amb nens o visitants. Carrié va explicar que «la clientela que tenim a l'estiu és totalment diferent de la de l'hiver». I va argumentar que a l'estiu «és més francesa i de curta estada en canvi, a l'hivern és més internacional i de llarga estada».

De tota manera, Carrié va insistir en el fet que «el Pas s'està quedant en una posició de desavantatge respecte a altres destinacions, a la Jonquera tenen un accés per bona carretera des de Perpinyà, els aparcaments són gratuïts i es pot passar la duana amb quantitat de productes sense controlar». I va afegir que «l'únic avantatge del Pas de la Casa és el diferencial de preus propiciat per la baixa fiscalitat del Principat», tot i que va assegurar que els comerciants col·laboren amb el Comú d'Encamp per «estudiar idees i trobar solucions en l'àmbit dels esdeveniments, l'animació i la recepció dels clients».

Més accions / Inpub està en fase de delegació de competències per augmentar la implicació dels comerciants en les iniciatives i «motivar-los tots» va explicar Carrié recordant algunes de les accions de la propera temporada com ara la fira de material d'esquí Snow Xperience, que va celebrar l'hivern passat la primera edició i que continuarà aquest any. De la mateixa manera, es treballarà per promocionar l'oferta del Pas de la Casa durant la competició de conducció sobre gel Andros. I a més, Inpub proposarà nous esdeveniments, com ara una possible concentració de caravanes –una manera de fer turisme en augment– i se'n repetiran d'altres, com els mercats d'oportunitats, amb l'objectiu d'arribar a uns vuit esdeveniments a l'any. En aquest sentit, un membre d'Inpub ja es dedica a enquestar els visitants que arriben al Pas de la Casa en autocaravana per estudiar la manera de «millorar-ne la recepció».

Menys llocs de treball / Carrié va reconèixer també que, amb motiu de la davallada de vendes als comerços, «l'oferta de feina ha baixat molt». El president d'Inpub va explicar que «quan hi havia més demanda es va fer tot el que es va poder, parlant amb Immigració i el ministeri per ajudar i oferir llocs de treball» però, va afegir que «ara els comerços estan travessant dificultats i treballen menys». Cosa que justifica que el nombre de llocs de treball hagi baixat «fins i tot en plena temporada». No obstant això, Carrié va advertir que «si tornem a necessitar treballadors en funció del nombre de visitants i turistes ho farem saber al Govern». I va concloure que «seran ofertes de temporada».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT