PUBLICITAT

La Policia alerta d'una estafa amb reserves fictícies a hotels

  • La UHA no té notícia d'establiments afectats i recomana retornar els diners a la targeta emissora
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Establiments hotelers al centre de la capital Foto: TONY LARA

La Policia va alertar ahir en un comunicat d'una estafa amb reserves fictícies a hotels per internet. Diferents gerents d'establiments hotelers i càmpings del país van explicar a la Policia que suposats clients es posen en contacte amb ells a través de les seves adreces electròniques, demanen fer una reserva, i lliuren diverses numeracions de targetes de crèdit. La Policia va explicar que dies després d'haver-los fet el càrrec, el suposat client informa que ha d'anul·lar la reserva, i demana que se li retornin els diners, però no al mateix número de targeta de crèdit, sinó en un compte bancari o a través d'alguna empresa d'enviament de diners, i dóna tot tipus d'excuses i explicacions a vegades força incoherents.

Posteriorment, el gerent de l'establiment rep informació del seu banc, en què se l'informa que ha de retornar el càrrec efectuat a la numeració de la targeta de crèdit, ja que el seu veritable titular ha cursat denúncia, en no haver autoritzat mai aquest càrrec. Així doncs el perjudici del gerent de l'establiment hoteler són els diners que ha de reemborsar al suposat client.

Per evitar ser víctima d'aquesta estafa la Policia recomana anar amb compte amb missatges en anglès per norma general; quan es vol pagar tota l'estada per avançat; i quan es donen diverses numeracions de targeta de crèdit perquè se'ls faci el càrrec, indicant o bé que es reparteixi el total del càrrec en les diferents targetes de crèdit o bé que vagin provant de fer el càrrec en cada una de les targetes, per si alguna d'elles no l'accepta.

A més, els agents alerten que s'utilitzen idèntics missatges per a tot el món i per a tot tipus d'establiments, de manera que fan servir la menció hotel tot i que el destinatari sigui un càmping; que poden adjuntar fotocòpia de passaport i de les targetes de crèdit, una documentació que és falsa; i que un mateix estafador sol utilitzar diferents identitats lligades a diferents adreces electròniques.

Finalment, recomana que en cas que el client anul·li la reserva i reclami els diners, es faci l'ingrés al mateix número de targeta des d'on s'ha carregat la reserva. Aquesta última recomanació és el que normalment solen fer els hotelers segons va explicar ahir el director de la Unió Hotelera, Òscar Julián, que va afegir que desconeixia el comunicat i que tampoc li havia arribat cap denúncia per part dels associats de la patronal. Julián va explicar que normalment les reserves per internet solen pagar-se a l'establiment hoteler, tret de les que no poden ser cancel·lades en tractar-se d'ofertes especials. En aquest cas, si el client no utilitza la reserva perd els diners.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT