PUBLICITAT

L'Andorra Red Music busca patrocinador per l'edició de l'any vinent

  • El Ministre Camp fixa en 150.000 euros els diners necessaris per garantir-ne la seva continuïtat
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Uns turistes a l'avinguda Carlemanyn, en ple centre comercial Vivand Foto: TONY LARA

Andorra Turisme aposta per donar continuïtat el proper any a l'Andorra Red Music sempre i quan un patrocinador es comprometi a assumir entre el 20 i el 30% del cost total de les seves despeses. El ministre Francesc Camp va assegurar que el pressupost està xifrat actualment entre els 500.000 i 600.000 euros i la xifra que l'espònsor hauria d'aportar giraria als voltants dels 150.000 euros. El titular de turisme va expressar la seva convicció en la celebració d'una segona edició del festival perquè «m'agradaria que es tornés a fer».

El certamen que va aplegar el juny passat un total de 4.976 espectadors va comptar amb un públic majoritàriament de residents a Andorra, especialment joves, (59,5%) i un 40,55 d'estrangers. El 98% dels assistents eren turistes davant un 2% d'excursionistes. Segons els resultats d'una enquesta realitzada per Andorra Turisme el grau de satisfacció del festival va ser d'un 8,3 sobre 10. Camp va defensar «la necessitat de comunicar-ho abans que en la primera edició» i fer-ho entre el gener i el febrer de l'any vinent per garantir-ne la seva consolidació.

A més va assenyalar que l'Andorra Red Music «s'ha de consolidar com un esdeveniment cultural musical, com tens a Cap Roig i Peralada, però això requereix temps i paciència». «És un esdeveniment que no aporta molts visitants de fora, però és molt qualitatiu», va apuntar.

Camp va manifestar que el Govern mantindrà de cara al 2015 la seva voluntat de seguir combinant els esdeveniments culturals amb els esportius, «reforçant sobretot els culturals ja que els esportius ens han funcionat força bé». En l'àmbit de la política d'esdeveniments va dir que s'està valorant la necessitat o no de tornar a portar el FISE, ja que el pròxim estiu se celebrarà un «macroesdeveniment mundial» com és el campionat del món de BTT. Així ho va avançar durant la presentació ahir del balanç de la campanya d'estiu d'aquest any i a la que van assistir els representants de les institucions i empreses de serveis turístics més importants del país.

EL CONSUM TURÍSTIC/ Camp va reconèixer la «dada negativa» de la davallada de 23.000 entrades de turistes al país aquest estiu -un 3% negatiu, quan l'objectiu era un 3% positiu-. Al respecte Camp va recordar que «hem perdut un partit però no la lliga», tal com va dir al Consell General i va explicar que aquestes xifres s'expliquen per diferents factors com ara potser pel mal temps de l'estiu, «donat que ha plogut el doble que la mitjana durant el mes d'agost o per la pèrdua del poder adquisitiu dels potencials turistes».

Tot i aquesta baixada Camp va voler sortir al pas de les acusacions de l'oposició tot assegurant que les dades no són del tot tant pessimistes si es tenen en compte unes altres, les que fan referència al consum turístic que entre els mesos d'abril i juny es van incrementar en un 10% «perquè entenem que, a part de les dades que estem donant sempre, d'entrades de turistes, també és important saber com els va als diferents serveis del país».

CAUSES/ Camp va indicar que encara s'han d'analitzar amb profunditat les causes però es va referir a la hipòtesi que «potser hi ha un perfil de turista que només dorm a Andorra i no gasta tant, que potser ara no ve tant i perquè és cert que el consum és superior».

A més, el ministre de Turisme va insistir que ·aquest estiu s'ha invertit el mateix que l'any passat amb «una estratègia similar, però l'any passat van créixer un 9% l'estiu». «No hem fet ni més ni menys, ni pitjor ni millor, hi ha aspectes que no controles»,va afegir Camp, que va centrar la seva explicació del balanç en el clima i en la davallada de poder econòmic dels potencials turistes, «sobretot França no està anant com s'esperava», va assegurar.

PRESENTACIÓ NOVA CAMPANYA/ La campanya turística d'estiu de l'any 2013 Una història que comença en blanc es va tancar amb un increment de 36.000 turistes més respecte l'any 2012, un 3,8% més del previst inicialment. Van visitar el Principat 650.000 persones, un 68%, espanyols .

El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va aprofitar la trobada amb els diferents agents implicats per anunciar que el proper 11 de novembre es presentarà públicament la propera campanya d'hivern que, «inclourà algunes novetats», va indicar. De moment no s'ha fet públic el lloc on es realitzarà però no es descarta que sigui en el Centre de Congressos d'Andorra la Vella com s'ha fet en d'altres ocasions.

El pressupost total destinat a les diferents campanyes serà molt semblant al de l'any passat i, per tant «poca cosa podrem fer més que el Cirque du Soleil o l'Andorra Red Music», va indicar Camp.

La partida assignada a Andorra Turisme per a l'exercici de l'any vinent, es situa entre els 16 i els 17 milions d'euros, i resta pendent de l'aprovació dels comptes generals de l'estat del 2015. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT