PUBLICITAT

La furgo no entra a la Batllia

  • Encara per estrenar, el vehicle no ha traslladat cap pres a judici perquè no passa per la porta del garatge de la Seu de la Justícia
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Una furgoneta de la Polica parada davant l'entrada al garatge de la Seu de la Justícia a l'avinguda de Salou Foto: EL PERIÒDIC

Farà mig any que el Govern va pressupostar una furgoneta equipada per poder traslladar els interns del centre penitenciari. La seva missió bàsica és transportar els presos que tenen un judici o bé que estan citats a declarar a la seu judicial, però fins a la data el compta-quilòmetres marca zero i el vehicle està encara per estrenar, aparcat al pàrquing de l'edifici de l'Obac i sense poder fer la funció per a la qual va ser comprada. Després de l'obligat edicte públic al BOPA l'Executiu va optar per un vehicle de la marca Mercedes, totalment equipat per a la seva missió, però no es va tenir en compte les dimensions que té la furgoneta.

Resultat final: el vehicle és massa gran com per entrar per la porta de l'aparcament de la Batllia i per tant continua sense estrenar-se i els agents han de continuar conduint la furgoneta antiga. Davant la demanda d'explicacions dels sindicats de la Policia la resposta va ser un tant sorprenent, com és que va ser comprada per ser utilitzada quan estigui construïda la nova seu de la justícia, a la zona del Prat del Rull d'Andorra la Vella.

La paraula estupefacció descriu amb exactitud la sensació dels responsables sindicals, sobretot tenint en compte que encara no s'ha posat la primera pedra del futur Palau de la Justícia. És més, el Govern ha decidit prorrogar fins el 7 de desembre l'actual termini per a la presentació d'ofertes al concurs d'idees per redactar el projecte de la nova seu de la Justícia, a petició del Col·legi d'Arquitectes. El Govern ja havia allargat la data límit del 17 de novembre fins a primers del mes següent amb l'objectiu de poder adjudicar el projecte abans que acabi aquest exercici. La proposta de l'entitat era perllongar-ho fins al mes de gener. El Col·legi va fer la demanda atenen que es tracta d'un concurs d'una elevada dificultat tècnica per a un edifici de grans dimensions «i alhora coincideix en el temps amb l'elaboració de propostes per a un altre important projecte d'idees com ara la reforma i ampliació de l'edifici d'Andorra Telecom de l'avinguda Meritxell», va assenyalar el degà del Col·legi, Víctor Blasi. Per tant, la furgoneta haurà de continuar esperant per començar a rodar. No es tracta d'un vehicle de sèrie, sinó que està equipat especialment per al trasllat de presos.

D'altra banda, fonts sindicals de la Policia es van queixar ahir de l'antiguitat d'alguns vehicles que es fan servir: «N'hi ha que patrullen per les carreteres andorranes amb 250.000 quilòmetres a sobre». Hi havia inquietud entre els agents pel fet que no arribaven els nous vehicles que havia promès el Ministeri d'Interior, però la setmana passada el Consell de Ministres va aprovar l'adjudicació de la renovació del parc mòbil de la Policia, amb 12 nous vehicles en modalitat de rènting. D'aquests, vuit són per a l'àrea de Seguretat Pública i Proximitat Ciutadana i quatre per a l'àrea de Policia criminal. Els vehicles es lloguen per un període de quatre anys, amb les condicions de manteniment afegides, i amb un cost de 8.916 euros mensuals.

També hi havia preocupació entre els funcionaris del cos perquè molts cotxes no disposen de rodes de contacte per poder patrullar amb neu. Des del Gabinet de Comunicació del Govern van informar que ja està pressupostada la compra d'aquests pneumàtics especials

Circuits separats

El president del Consell Superior de la Justícia (CSJ), Enric Casadevall, va explicar que les visites que han fet a diversos palaus de justícia dels països veïns per comparar sistemes informàtics també han servit per conèixer diferents edificis de cara a la construcció de la nova seu de la Justícia. En aquest sentit, Casadevall va indicar que ja tenen clar quins elements haurà de tenir l'edifici, com ara circuits separats per als detinguts, el personal i el públic, cosa inexistent a les dependències actuals. També va avançar que per dissenyar la distribució de l'edifici comptaran amb l'empresa pública que dissenya tots els edificis judicials de França. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT