Escaldes-Engordany
Emergències presenta una 'app' amb geolocalització
L’aplicació permetrà als serveis de rescat conèixer el lloc exacte
El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Emergència al Telèfon 112 CAT112 de la Generalitat de Catalunya ha posat en funcionament My112, una aplicació mòbil totalment gratuïta que localitza i envia automàticament la posició de l’alertant en una trucada d’emergència.
L’'app', gratuïta i disponible pels sistemes Android i iOS geolocalitza la trucada de forma automàtica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d’emergències en el cas que que la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni, no sap on es troba exactament, per tant és pensada per a zones rurals, de muntanya, en trajectes per carreteres, i altres casos d’emergències fora de nuclis urbans.
Aquesta 'app', se suma a les altres dues que ha presentat els darrers anys el servei d’emergències de la Generalitat, la primera d’elles, presentada el 2013, permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d’emergències 112 a través de pictogrames, vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització.
L’altra, presentada el 2014, és per a les persones estrangeres que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Aquesta app els permet també, com la de sords, comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització en el seu idioma.
L’'app', gratuïta i disponible pels sistemes Android i iOS geolocalitza la trucada de forma automàtica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d’emergències en el cas que que la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni, no sap on es troba exactament, per tant és pensada per a zones rurals, de muntanya, en trajectes per carreteres, i altres casos d’emergències fora de nuclis urbans.
Aquesta 'app', se suma a les altres dues que ha presentat els darrers anys el servei d’emergències de la Generalitat, la primera d’elles, presentada el 2013, permet a les persones sordes comunicar-se amb el telèfon d’emergències 112 a través de pictogrames, vídeos en llengua de signes en català i castellà, i un servei de geolocalització.
L’altra, presentada el 2014, és per a les persones estrangeres que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Aquesta app els permet també, com la de sords, comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització en el seu idioma.