PUBLICITAT

Lloguers de llits i de jardins, o intercanvis de sofàs

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La direcció general de Turisme de la Generalitat de Catalunya s'ha adreçat a 250 webs especialitzades en el lloguer de vacances instant-les a només comercialitzar i/o anunciar aquells pisos i cases que estiguin registrats com a habitatge d'ús turístic, prohibint a més publicitar el lloguer d'habitacions de cases particulars per a viatgers. Moltes d'aquestes webs són portals P2P, que posen en contacte particulars i basen el seu model de negoci en les comissions o la publicitat. En altres zones també es desplega una ofensiva contra aquest tipus d'activitat.

D'acord amb la normativa catalana, es considera habitatge d'ús turístic el que es lloga per períodes inferiors a 31 dies i de forma reiterada, més d'una vegada a l'any. A més aquest tipus d'habitatges han d'estar registrats, i per donar-los d'alta no cal ser una empresa. El que està completament fora de normativa a Catalunya és el lloguer d'habitacions individuals per a ús turístic, és a dir, per a estades inferiors a 31 dies.

A Andorra el fenomen també s'està implantat i des de la Unió Hotelera s'ha mostrar preocupació per aquesta moda de turisme barat, no pel viatger que té pocs recursos i que també té dret a visitar món, sinó per aquells particulars que s'aprofiten d'un negoci al marge de la llei sense contribuir fiscalment, i evidentment sense participar dels esforços que fa el sector per promocionar el país com a estada per als turistes. Aquests habitatges vacacionals han d'aflorar de manera que estiguin regulats i controlats pel Govern. Una de les causes que ha impulsat aquesta tendència a l'alça és l'auge de les webs P2P, d'igual a igual. D'aquesta manera, centenars de webs faciliten que particulars puguin llogar pisos, jardins per a tendes de campanya, cases o només habitacions–amb i sense serveis–, a altres particulars. És feina del Govern reforçar les inspeccions turístiques i modificar la normativa en aquest àmbit.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT