PUBLICITAT

Ona Saumell Agent de màrqueting i comunicació i artista

«Vull dedicar-me a vendre el meu propi art»

Per Carmen Salas

L’Ona Saumell ha arribat al món de l’art per trencar tòpics, començant pel fet que en comptes de Belles Arts ha estudiat Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i màrqueting, tot i que va créixer entre quadres i pinzells, no en va el seu avi era Jacint Saumell. Amb un projecte creatiu i empresarial molt ben estructurat, el proper 23 de setembre presentarà al teatre de les Fontetes (la Massana) la seva primera col·lecció pictòrica, Women of the World. Centrada en la lluita feminista, i amb un estil marcadament Pop-Art, es podrà veure a la Casa Rull entre l’1 i el 14 d’octubre.

–Com casa estudiar ADE i la pintura?

–Vaig créixer en un ambient molt artístic, la pintura sempre ha format part de la meva vida. Quan vaig començar els estudis d’ADE vaig pensar en recuperar aquesta vessant artística per crear una marca pròpia, i així va néixer aquesta primera col·lecció de Women of the World.

–Que presentarà el proper dijous. La data no és casual, oi?

–Efectivament, no és un dia aleatori. El 23 de setembre és el Dia Internacional contra l’Explotació de la Dona. Quan vaig crear aquesta mostra vaig contactar amb l’associació Nueva vida, una ONG que ajuda a moltes dones a sortir d’un entorn d’explotació, i un percentatge de la venda dels quadres es destinarà a aquesta lluita.

–I com ha traslladat la idea als quadres?

–A través de la història de 10 dones que representen els drets aconseguits des de l’inici de la lluita feminista fins a l’actualitat. Són una crida a la societat per ajudar a les dones d’altres països on encara no s’han aconseguit aquests drets.

–I Quin és el seu client potencial?

–Tinc de dos tipus: d’una banda, aquella per­sona que gaudeix del meu art en una exposició, i a la qual vull transmetre que la lluita feminista pot agafar unes altres vessants; que no sigui només la reivindicativa a partir de la lluita, sinó la reivindicativa a partir de l’art; i d’una altra, la persona que em comprarà un quadre és més específica, amb una casa suficientment gran per donar-li cabuda, i que considera la meva obra com una inversió.

–Llavors els quadres també són un produc­te comercial.

–Exacte. La meva idea és crear una firma, i el primer producte és el quadre, l’art. Vull dedicar-me a vendre el meu propi art.

–Té altres productes en ment?

–Sí, i tots relacionats amb l’art, com fundes de mòbil i reproduccions dels quadres en format làmines. Si tot va bé, el següent pas serà enfocar el projecte cap a la moda amb la venda, per exemple, de samarretes.

– I si li demano per projectes futurs?

– Estic preparant una segona col·lecció pictòrica de gran format sota el nom Real beauty. M’agradaria presentar-la el proper 8 de març, dia de la dona, a Andorra, i després moure-la a nivell internacional.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT