PUBLICITAT

Andorra la Vella

Astrié i Canturri inspiren la seva campanya en l’urbanisme tàctic

DA+SDP planteja sis eixos temàtics sobre ecologisme, turisme, cohesió social, cultura i habitatge

Per Joan Jiménez

Els candidats de Demòcrates a Andorra la Vella, David Astrié i Miquel Canturri, ahir durant la seva presentació a la seva seu de campanya.
Els candidats de Demòcrates a Andorra la Vella, David Astrié i Miquel Canturri, ahir durant la seva presentació a la seva seu de campanya. | Demòcrates

La candidatura de Demòcrates per Andorra (DA) i SDP Progressistes liderada pels actuals cònsols de la capital, David Astrié i Miquel Canturri, va ser ahir presentada a la seu de campanya de la formació a Andorra la Vella sota el lema ‘Fem Parròquia’, fent una evolució de l’antic lema demòcrata, ‘Una parròquia per a les persones’, ja que, segons va estipular Astrié, «durant aquests últims vuit anys s’ha treballat molt per a les persones, posant-les al centre de totes les polítiques. I aquest ‘Fem Parròquia’ és una mica la continuïtat del primer projecte».

El programa demòcrata està estructurat en sis eixos. Ciutat Verda i Intel·ligent; Regeneració Urbana; Activitats Turístiques i Econòmiques; Serveis a les Persones i Cohesió Social; Tradicions, Cultura i Identitat i Habitatge són els blocs temàtics amb els quals està organitzada l’estratègia de Govern per part de la candidatura Astrié-Canturri. Molts d’aquests eixos també estan sinergiats per la idea de l’urbanisme tàctic, explicat pel mateix candidat a cònsol com que «a partir de diferents projectes o d’actuacions urbanístiques, digues-li ampliar una voravia o convertir en zona de vianants un carrer, modifiques el funcionament d’un sector». Posant d’exemple l’avinguda Meritxell, on, amb la seva conversió en zona de vianants, es modifiquen els hàbits de compra de la gent, ja que amb «el fet d’estar en un carrer totalment per a vianants, la gent va més relaxada a les botigues, s’hi passa més estona i hi ha més possibilitats que comprin i acabin fent transaccions». En resum, l’urbanisme tàctic es defineix com una metodologia que pretén que amb una sola acció sobre una matèria urbanística es produeixi un impacte positiu en altres sectors adjacents.

El primer eix, Ciutat Verda i Intel·ligent, parteix de la prioritat de la vegetalització de la parròquia. Segons va estipular el cònsol major, una vegada s’ha completat una reforma a escala d’infraestructures als carrers de la capital, Astrié vol que aquests «no donin una imatge tant de pedra i formigó» plantant diverses espècies vegetals en llocs estratègics on puguin tenir accés a la llum solar, decorin i oxigenin Andorra la Vella.

El segon, Regeneració Urbana, té com a punta de llança el projecte de remodelació de la plaça del Poble. Aquesta iniciativa ha estat elaborant-se durant mesos en consens amb el Consell de la Gent Gran i del Consell dels Joves, segons va estipular Astrié al·legant que l’objectiu és «recuperar la plaça del Poble, on tothom es trobava per a fer qualsevol tipus d’activitat lligada amb l’oci i les celebracions populars».

En referència a les activitats turístiques i econòmiques, Canturri va explicar que aquest eix parteix d’una priorització per part del Comú en matèria turística, al mateix temps que la institució acompanya la iniciativa privada a l’hora d’explorar altres inversions en sectors econòmics de més valor afegit. Tanmateix, el cònsol menor va recalcar que, en la gestió de les finances comunals, quan van guanyar les eleccions el 2016 hi havia un deute de 42 milions d’euros, es va reduït a 16 milions i es va realitzar una inversió anual mitjana d’entre 10 i 9 milions d’euros.

En el sisè i últim eix d’aquests blocs de campanya, referent a l’habitatge, la candidatura demòcrata vol crear i construir un parc immobiliari comunal paral·lel al que està incentivant el Govern. Astrié i Canturri ja haurien iniciat aquesta iniciativa, i ahir van anunciar que han adjudicat a l’estudi d’arquitectes Altura el projecte d’habilitació de l’edifici del Cedre.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT