PUBLICITAT

El Patronat tanca a Fitur varies accions de promoció turística

  • Entre les novetats que s'hi han presentat aquest any destaca l'oferta de turisme familiar de l'Alt Urgell
EL PERIÒDIC
LLEIDA

Periodic
Vidal amb el representant de Ryanair davant del plafó de Fitur. Foto: EL PERIÒDIC

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha tancat diverses accions de promoció turística per a aquest any en l'àmbit internacional en el marc de Fitur, que es clou avui. Entre les diferents iniciatives que es duran a terme destaca una acció promocional adreçada als principals receptius de turisme xinès establerts a Barcelona, com també diferents activitats destinades a captar nous turistes procedents dels mercats d'Alemanya, el Regne Unit, França, Itàlia i Portugal.

El Patronat de Turisme també ha tancat a Fitur un acord amb l'aerolínia Ryanair per fomentar més vols de Frankfurt i Milà cap a l'Aeroport de Lleida-Alguaire. Per la seva banda, el romànic de la Vall de Boí participarà en dues exposicions a les ciutats italianes de Bèrgam i Milà, on el turoperador TUI oferirà paquets turístics cap a aquesta destinació de l'Alta Ribagorça i s'organitzaran viatges adreçats a mitjans de comunicació i turoperadors

La Fira Internacional de Turisme Fitur 2011 de Madrid va cloure divendres les tres primeres jornades adreçades exclusivament al visitant professional per donar pas el cap de setmana a les visites del públic general, amb una previsió de rebre, com en anys anteriors, una gran afluència de visitants. Durant les tres jornades professionals més d'un centenar d'empresaris turístics de les comarques lleidatanes han visitat Fitur, on han mantingut reunions amb agents i turoperadors turístics dins l'àrea de reunions de l'Agència Catalana de Turisme.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, que participa a Fitur amb els córners de Pirineus i Terres de Lleida dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme, va valorar ahir molt satisfactòriament la presència de l'oferta turística de les comarques de Lleida a Fitur, tant pel que fa al conjunt de novetats que s'hi ha donat a conèixer com per la resposta del públic que ha participat a la fira i finalment pels acords que s'han tancat, tant en l'àmbit estatal com internacional, per a la promoció de l'oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida.

PROGRAMA D'ACCIONS / Entre els acords que ha tancat el Patronat de Turisme a Fitur destaca com a novetat l'acord amb el Centre de Promoció de Catalunya a la Xina per tal de fer els pròxims mesos una acció adreçada als sis principals receptius de turisme xinès establerts a Barcelona amb l'objectiu que incloguin la destinació de Lleida dins de la seva proposta de viatge a la ciutat comtal. Entre les accions que es duran a terme s'han programat diferents reunions i tres viatges per Terres de Lleida per tal que coneguin l'oferta de natura i gastronomia.

Pel que fa al mercat francès, el Patronat de Turisme participarà del 14 al 17 d'abril a Montpeller en un acte promocional organitzat pel centre de Promoció Turística de Catalunya a França i que coincidirà amb la cloenda de l'any de Catalunya a França. D'altra banda, també s'ha tancat un viatge a França per part dels municipis membres del Consorci de Rialp per visitar una estació nàutica d'interior francesa. La visita serà organitzada per l'Associació Espanyola d'Estacions Nàutiques i el director de France Station Nautique.

AEROPORT / Pel que fa al mercat alemany i italià, mereix una atenció especial l'acord que s'ha tancat a Fitur per part del Patronat de Turisme amb l'aerolínia de baix cost Ryanair, que opera a l'aeroport de Lleida-Alguaire, amb la finalitat de dur a terme una campanya de publicitat on line conjunta de la destinació de Lleida a diferents mitjans de comunicació d'ambdós països per fomentar els vols cap a Lleida d'aquesta companyia des de Frankfurt i Milà. L'acord ha estat signat pel director del Patronat de Turisme, Àngel Vidal, i Luís Fernández, responsable de màrqueting i vendes de Ryanair a Espanya.

SENDERISME / De cara al mercat alemany també s'ha programat la presentació dels productes de natura i de senderisme dins el marc de la fira Tour Natur de Düsseldorf, a més d'un presstrip adreçat als mitjans de comunicació alemanys que es durà a terme per la Ruta del Pirineu Comtal i un famtrip amb turoperadors alemanys per diferents comarques lleidatanes.

A Itàlia, el Patronat participarà en l'Event Spagna a Milano, alhora que s'han programat també viatges de familiarització a les comarques lleidatanes per part dels representants dels mitjans de comunicació i turoperadors turístics italians. D'altra banda, també s'ha concretat un viatge de formació a Itàlia adreçat a la Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida perquè coneguin el funcionament de la seva associació homònima italiana.

VALL DE BOÍ / Dins del mercat italià, aquest any tindrà una significació especial el romànic de la Vall de Boí, coincidint amb el desè aniversari de la declaració de Patrimoni de la Humanitat. Itàlia acollirà dues exposicions del romànic de la Vall de Boí a les ciutats de Milà i Bèrgam. Les exposicions aniran acompanyades d'una presentació adreçada al públic finalista i en paral·lel s'organitzarà un presstrip que comptarà amb el suport de Ryanair per promoure un paquet de cap de setmana i un altre de setmana completa a la Vall de Boí estructurats pel turoperador TUI, un dels més importants en l'àmbit mundial. A escala estatal, la Vall de Boí presentarà el romànic Patrimoni Mundial la segona quinzena de febrer a la Fundació Mapfre de Madrid, dins de l'exposició del Romànic Català que organitzen aquesta institució i el MNAC i que tindrà lloc a la seu de la Fundació Mapfre.

També s'han tancat a Fitur acords relacionats amb el mercat britànic i el mercat portuguès per a activitats adreçades al turisme cultural i al turisme de neu, respectivament.

NOVETATS / El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, amb la marca Ara Lleida,ha participat a Fitur amb el córner Pirineus juntament amb els consells comarcals de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà i Torisme d'Aran, mentre que els consells comarcals de la Segarra, la Noguera, el Consorci del Montsec i Turisme de LLeida ho han fat amb el córner Terres de Lleida. Tots els patronats de promoció turística de les comarques lleidatanes han estat situats dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme.

Fitur 2011 ha acollit en aquesta edició una àmplia oferta global de turisme de neu, d'aventura, cultural, gastronòmic i de negocis. Entre les novetats que s'hi han presentat aquest any destaquen la Xarxa de Pobles amb Encant de Lleida, la Ruta del Vi de les Terres de Lleida-Costers del Segre, l'oferta de turisme familiar de l'Alt Urgell i l'aposta de la Vall d'Aran com a destinació de referència internacional en turisme de congressos i reunions, la Ruta dels Castells del Sió per la comarca de la Segarra, el 10è aniversari de la declaració de les esglésies de la Vall de Boí com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, els Espais de la Memòria Democràtica de la Noguera, l'Aeroport de Lleida-Alguaire, que compleix el primer any de servei amb nous vols destinats al turisme de neu, i les novetats per a la temporada 2011 del Centre d'Observació de l'Univers (COU), situat a Àger, que ha donat a conèixer el Consorci del Montsec.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT