PUBLICITAT

El Comú de la capital neteja la runa d'una dècada de l'abocador incontrolat del carrer de les Costes

  • Les tasques han trigat 20 dies i han tret més de 15.000 quilos de ferralla, vehicles i electrodomèstics
  • La instal·lació de càmeres de seguretat facilitarà l'aplicació de sancions
PEPA GALLEGO
ANDORRA LA VELLA


21062010_abocadors
Riestra i Ferrer, davant del terreny que ha estat netejat i tancat amb un cartell que alerta de les sancionsl. Foto: TONY LARA
El Comú de la capital ha estat treballant a la zona del camí de les Costes per netejar el terreny de les deixalles que hi havia acumulades. El cost de la neteja i l'adeqüació ha estat de 15.000 euros. A més, s'hi han instal·lat càmares de videovigilància. El conseller major, Antoni Armengol, ha anunciat que si s'hi continuen produint abocaments il·legals, "algú rebrà una nota molt agradable a casa", ja les sancions poden oscil·lar entre els 100 i els 200.000 euros. I la cònsol major, Rosa Ferrer, ha explicat que a banda de la multa, també es cobrarà l'import de les tasques de neteja que calgui dur a terme.
Han estat 20 dies els que el Comú ha necessitat per netejar i adequar la zona del camí de les Costes. Hi han intervingut els departaments d'Higiene, Forestal, Obres i Circulació, i també hi han treballat dues persones de la Borsa Social. En total, ha suposat un cost de 15.000 euros, però que segons el conseller d'Higiene i Medi Ambient, Antoni Riestra, haurien ascendit als 40.000 euros si no fos perquè, per exemple, gran part dels residus han pogut ser portats a l'abocador de Cetrasa sense cap cost. Així mateix, els propietaris de les parcel·les adjacents s'han fet càrrec del cost de la col·locació d'una tanca metàl·lica.

El Comú ha fet inventari dels residus acumulats en aquesta zona i hi ha comptabilitzat 15.000 quilograms de ferralla, 17 vehicles abandonats, un remolc d'un tràiler amb pilones, 18 extintors, 12 bombones de butà, 15 neveres, sis cuines, 49,5 metres cúbics de runa d'obres, 36 metres cúbics de fusta -com ara palets, taulons i mobles- i 40 metres cúbics de voluminosos -sofàs, matalassos i plàstics.

Riestra ha recordat que hi ha un servei de recollida de trastos, dos cops per setmana, prèvia trucada al Comú. A més, del paper i el cartró, atès que hi ha poc espai per als contenidors de reciclatge, el Departament d'Higiene en fa la recollida porta a porta cada nit. Així mateix, es poden portar les deixalles al centre de triatge o, en el cas de la runa d'obres i similars, cal contractar un gestor de residus.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT