PUBLICITAT

La gran distribució mantindrà els preus de l'alimentació aquest any

  • La factura de la llum pujarà un 0,6% mentre que la del telèfon baixarà un 1% gràcies al nou impost
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un comprador vigila el pes de la balança en un estand de fruites i verdures; les grans superfícies mantindran els preus estables Foto: TONY LARA

La bona notícia d'aquesta entrada d'any any és que les grans cadenes de supermercats i de distribució que operen a Andorra frenaran una possible pujada dels preus, sobretot en l'alimentació i els productes de primera necessitat. El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), Antoni Miralles, va explicar ahir que «la temptació de pujar els preus hi és perquè el nou marc impositiu crea moltes incògnites als comerciants». No obstant això, «les grans empreses, que han fet els deures, mantindran els preus i són les que estabilitzaran el mercat, que no està per a més tensions ni per a més pujades» va argumentar. En opinió de Miralles, la pressió fiscal de les administracions és un dels factors que fa difícil lluitar contra l'encariment de la vida en un moment en que el client perd poder adquisitiu. «Establiments com els Discounts o el mateix Mercadona a Espanya mantenen les vendes baixant preus, com fem algunes empreses d'Andorra; és una inversió que va en contra del compte d'explotació però que garanteix la rotació del producte, mantenir els treballadors i els serveis» explica Miralles alhora que conclou: «És un cicle positiu».

En quant a l'alimentació, Miralles va afegir que «estem en un escenari complicat. El mercat és més difícil perquè la tendència de baixar preus per guanyar clients amb ofertes i promocions s'enfronta ara amb una nova problemàtica pel que fa a les matèries primeres». I va argumentar que «si el mercat de les matèries primeres és molt important, productes com ara el cafè, l'arròs o el blat tenen cada vegada més demanda arreu del món i els productors tenen dificultats per assegurar-ne el subministrament». I per acabar de complicar-ho una mica més tot, «també cotitzen en borsa, cosa que les està encarint molt».

Hàbits de consum / Miralles també va insistir ahir en el canvi d'hàbits dels consumidors que «prescindeixen del que no consideren necessari». Cosa que va explicar per «la reducció de vendes en perfumeria i en tot allò que consideren que es poden estalviar com ara roba i calçat, ulleres o rellotges». El que defineix avui el consumidor és «la prudència fins i tot per a aquell que pot gastar perquè ja se sap que qui no guarda no menja quan vol» ,va afegir, tot advertint que «en un entorn inestable, en el qual tampoc no es veu el final del túnel, el consumidor prioritza el producte de primera necessitat i té molt clara la balança entre el preu i l'article, sap què es vol gastar i amb què s'ho gastarà».

Amb tot, el vicepresident de la FACA també va voler llançar un missatge de confiança als comerciants als quals demana que «no perdin l'horitzó perquè els clients han vingut abans del Nadal i durant les festes» i els va encoratjar: «Això vol dir que no han perdut el costum de venir i si no han comprat tant ara ja tornaran a comprar, hem de mantenir-nos ferms i estabilitzar el comerç que és un dels motors econòmics més importants que tenim».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT