PUBLICITAT

Carchat, preparat per al debut com a pilot oficial de Renault

  • «Serà el primer ral·li de la temporada, i en mullat, i el que he de fer és agafar ritme», assegura el pilot
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carchat, a la presentació del Renault Sport-Banco Madrid amb el copilot Alberto Garduño, al seu costat Foto: TONY LARA

aquesta setmana es va presentar a Madrid el nou equip Renault Sport-Banco Madrid, que competirà al Campionat d'Espanya de ral·lis d'asfalt i que comptarà com a pilot oficial amb l'andorrà Joan Carchat. La primera cita, aquest pròxim cap de setmana al Ral·li de Cantàbria (dies 18 i 19). El vehicle serà un Renault Mégane N4, evolucionat del RS de sèrie, i preparat per Puskas Racing. És un vehicle del grup N, amb 2.000cc i 285 cavalls. «Pesa una mica per a ral·lis amb carreteres ratoneres, però té una tracció molt bona i un bon pas pels revolst», va dir ahir el pilot des de Santander.

Carchat, que tindrà de copilot Alberto Garduño, ha estat provant aquest vehicle durant un tests el passat dissabte a Galícia. El pilot, nascut esportivament del programa de Joves Pilots de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA), assegura que el seu objectiu no és «quedar dalt» en aquest debut, sinó «agafar ritme»: «És el primer ral·li de la temporada i segurament serà en mullat».

VISITA D'UN ENGINYER PER MILLORAR / Avui, a Santander, Carchat rebrà la visita d'un enginyer francès per millorar una mica les prestacions del Renault Mégane N4, tot i que el pilot andorrà considera que les sensacions al volant «són bastant bones, perquè va bastant ràpid». Avui, a més, provarà el vehicle en mullat.

El traçat del Ra·li de Cantàbria comptarà amb un total de 466,12km repartits en dues etapes. En total seran 10 les especials cronometrades (4 diferents), que sumen 183,97km, les que decidiran les classificacions finals de la prova.

VINYES TAMBÉ A CANTÀBRIA SENSE MARGE / No només Joan Carchat representarà l'automobilisme andorrà al 35è Ral·li de Cantàbria. Amb aquesta prova, s'inicia un mes en què es disputaran tres proves (Santander, Vigo i Orense) que resultaran determinants per al resultat de la primera part de la temporada. Joan Vinyes i Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600), en aquesta ocasió sense marge d'error després de la primera cita de Canàries, al mes de març, quan l'andorrà va haver d'abandonar, afronten la prova organitzada per la C.D. Peñucas convençuts que a Santander seran capaços de repetir actuacions que els van portar a una de les places del podi scratx del ral·li.

«El retorn a les proves del nord d'Espanya comporta l'arribada d'escenaris molt particulars, carreteres estretes, asfalt lliscant, meteorologia variable,... són sense cap dubte proves difícils i que no et permeten un moment de relaxació», va manifestar Vinyes, que hi afegia: «Aquest any hi ha algun tram que no he corregut en edicions anteriors». És el cas del tram inicial, Villanueva-Moncallan, que amb gairebé 26km és el més llarg de la primera etapa. «En els reconeixements intentarem endevinar on poden estar els punts crítics», va assegurar. Aquest tram es disputa tres vegades, el que fa que sigui una especial en la qual es poden establir diferències.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT