PUBLICITAT

El Dia Internacional dels Museus es consolida

  • La majoria de sales expressen satisfacció per l'èxit assolit
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

La majoria de sales van expressar satisfacció per com es va desenvolupar dissabte el Dia Internacional dels Museus, i van coincidir en assenyalar l'èxit de participació. En la majoria, de fet, van reconèixer haver rebut més visites que en la diada de l'any passat, i sobretot per part de residents del país.

La jornada de portes obertes «ja té renom», segons va indicar la presidenta de l'International Council Of Museums d'Andorra, Marta Planas. És a dir, que és coneguda per la societat andorrana, en part gràcies a la difusió a les xarxes socials, que aprofita per gaudir de les activitats especials que aquests organitzen o per entrar en els museus del costat de casa. Planas va exposar a l'ANA que quan s'organitzen activitats especials acostuma a haver-hi ple, i és el que va passar tant al Centre d'Interpretació de l'Aigua i el Madriu (CIAM) dissabte al matí, com a la Farga Rossell a la tarda.

El públic és sobretot del país i té un perfil familiar. Això no vol dir que hi hagi turistes i visitants que aprofitin per conèixer els museus del país, però la majoria dels centres van coincidir en assenyalar la major afluència de públic nacional.

Per exemple, a Casa Cristo, d'Encamp, hi va anar més gent que en l'edició anterior, i en comparació a un dissabte qualsevol les visites van disparar-se –de la trentena al centenar. Segons Robert Lizarte, el responsable del museu, el 85% dels que s'han acostat a la casa eren del país.

Maria Victòria Calvo, del Museu del Perfum, també va expressar sorpresa per la distribució dels visitants. «Han vingut molts francesos, catalans i sobretot andorrans, cosa que m'estranya moltíssim», va assenyalar, doncs habitualment no és el perfil que visita aquesta galeria.

La meteorologia va acompanyar en la diada, encara que soni estrany. Lizarte va assegurar que els dies plujosos és quan més visitants reben els museus.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT