PUBLICITAT

El turisme creix un 5% a l'hivern

  • El client espanyol registra un augment significatiu del 8% mentre que el client francès es manté
  • Els dies d'esquí venuts superen el llindar psicològic dels 2 milions i creixen un 9% respecte a l'anterior
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Uns esquiadors s'encaminen cap als remuntadors del sector de Grau-Roig, a Grandvalira Foto: TONY LARA

La campanya d'hivern va ser bona però, «si haguéssim tingut unes millors condicions meteorològiques, segurament parlaríem d'una campanya excepcional». Amb aquestes paraules el ministre de Turisme, Francesc Camp, va encetar ahir la presentació del balanç de la campanya d'hivern i de la nova campanya d'estiu que arrencarà el mes que ve. Camp va explicar que el turisme va experimentar un creixement global del 5% amb un nombre total d'1.069.359 persones que van passar almenys dues nits a Andorra. Per nacionalitats, Camp va destacar el creixement del turisme espanyol –gairebé un 8%– i es va felicitar de que «torna a confiar en Andorra». En canvi, el turisme francès es va mantenir amb un imperceptible retrocés del 0,1%. Camp va argumentar que «si no haguéssim tingut l'accés tancat amb França, durant 10 dies i a més, coincidint amb dos caps de setmana, segurament, el turisme francès també experimentaria un índex a l'alça». El ministre també va recordar que l'única temporada en què els accessos a França per la RN-22 van estar tancats dos dies va ser la del 2008-2009.

Tot i que els turistes d'altres nacionalitats, 150.000 en total, van ser menys en conjunt (-1,78%), el turisme rus va augmentar un 22% amb 27.000 turistes d'aquesta nacionalitat, mentre que l'anglès va retrocedir un 11,5% amb 25.000 turistes més. Camp va insistir en que «aquest grup de turisme es fa més difícil de comptabilitzar, perquè els hàbits canvien i en lloc de venir a través de touroperadors, cada vegada més, ve pel seu propi compte». En quant als dies d'esquí venuts, la bona notícia és que la temporada passada es va superar el llindar psicològic dels dos milions de dies venuts –2.138.000 per ser exactes– amb un augment del 9% respecte a la temporada 2011-2012.

Indicadors del web / Camp es va felicitar del resultat i del fet que Andorra Turisme gairebé assolís els objectius que s'havia fixat en presentar la campanya d'hivern que eren sobretot, incrementar un 7% el nombre de turistes. No obstant això, els responsables d'Andorra Turisme també es van mostrar satisfets de l'impacte aconseguit amb la campanya Una història en blanc, de la qual l'espot va tenir més de dos milions de visites i segons les dades presentades ahir per Andorra Turisme, el 30% dels turistes enquestats recorda de manera espontània, sense que se l'hi hagi de recordar, cosa que «dóna credibilitat a la nostra comunicació», va afirmar Camp. I va afegir que de l'ànalisi de les entrades al web, «les compres continuen en el top 5 de l'oferta més consultada». De fet, si s'omet el criteri registre, que serveix perquè els visitants s'hi inscriguin com a usuaris, resulta que les compres són el primer punt d'interès de les persones que van entrar a la pàgina de l'última campanya www.vineandorra.com, ara rebatejada www.visitandorra.com. Les pistes d'esquí, els hotels o el wellness completen el top 5. En quant al nombre d'usuaris registrats la tendència a l'alça es confirma amb un augment del 77%.

La teva història en blanc / La campanya d'hivern també es va completar amb un concurs que convidava el públic a explicar l'experiències que els agradaria viure al Principat. Andorra Turisme va rebre 1.155 històries, de les quals, 448 eren en castellà i 186 en català. Però també en va rebre en francès i altres llengües. Ahir es van presentar els relats –muntatges gràfics o de vídeo que es van penjar al web– i els guanyadors que van fer realitat l'estada somiada a Andorra.

Campanya d'Estiu / La propera campanya d'estiu, que arrencarà el proper 3 de juny, mantindrà gairebé el mateix format que l'anterior, en quant a insercions, falques, espots i cartells, i costarà 2.350.000 euros, dels quals 910.000 es destinaran a la campanya online i 1.440.000 als mitjans tradicionals: tanques, televisió, ràdio i mitjans escrits, sobretot de premsa especialitzada no només en viatges, sinó també en esports i en temes de família. La campanya inclou una aposta per la costa catalana amb l'objectiu de captar-ne els turistes amb l'edició d'uns díptics explicatius. La inversió és de prop de 180.000 euros.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT