PUBLICITAT

L'Aigua d'Andorra arribarà al mercat espanyol aquesta primavera

  • Les ampolles de mig litre i de 33 centilitres estaran a punt aquest mes de febrer
  • L'empresa calcula que assolirà el «punt mort» del cost de fabricació d'aquí a un any
LAIA F.MAROT
LA MASSANA

Periodic
Imatge de la cadena d'embotellament de l' ?Aigua d'Andorra. Font d'Arinsal'. Foto: ÀLEX LARA

«Tots els principis són difícils», també el de l'Aigua d'Andorra. Font d'Arinsal, que fa poc més d'un mes que s'ha introduït al mercat andorrà. El gerent de l'empresa, Andreu Vilarrubla, va explicar que actualment «la producció és insignificant» ja que encara estan acabant de fer proves amb la maquinària: «surten les produccions, emplenem durant cinc minuts i parem mitja hora o tres quarts perquè cal afinar coses». Així doncs, actualment «portem un baix rendiment» a causa, per una banda, «de la formació dels set treballadors» i per l'altra de les condicions climatològiques, «que tampoc ens ajuden, ja que a les màquines els hi costa d'agafar temperatura adequada». A més a més, «ara mateix estem en mesos de molt fred i no és precisament el millor moment de l'any per a la venda d'aigua».

Malgrat les dificultats inicials, el gerent de l'empresa calcula que ja estaran a ple rendiment a finals de mes de març. Mes en el qual, segons va informar el mateix Vilarrubla, la empresa ja vol està al mercat espanyol. «Estem pendents de les autoritzacions d'Espanya que aquest mes arribaran», llavors podran iniciar la distribució, «i serem un aigua més a lluitar, mai amb preu, sinó amb qualitat i prestigi».

COMERCIALITZACIÓ / De fet, les ampolles d'Aigua d'Andorra actualment al mercat tenen un preu mig dins de l'oferta: 1,28 euros la garrafa de 6 litres, entre 0,30 i 0,32 euros la de 1,5 litres, i a 0,29 la de litre. Vilarrubla va explicar que «tenim dues competències: les aigües del ‘primer preu'», que estan al voltant dels 0,18 euros, «i l'altre són les primeres marques, tan franceses com espanyoles», que van des del 0,55 euros a 0,70 o 0,80. Aigua d'Andorra té com a objectiu «competir amb les primeres marques, per la nostra qualitat». El gerent va explicar que «l'aigua és un mercat de molt consum i preus molt baixos. El preu mig del 80% de les aigües és un preu convencional. Ni molt barat, perquè si venem barat no aixecarem el cap, ni tampoc abusar del preu. A Espanya actualment hi ha 10 concursos de creditors per voler vendre barat i nosaltres no volem arribar a aquest extrem». Per altra banda, «el mercat de les aigües no creix, i per tant, s'ha d'anar a robar mercat. I ho farem. No hi ha un altra sortida».

Costos / Vilarrubla va explicar que la maquinària és la mateixa per a tots els formats d'envasos, i que la producció s'organitza per torns de sis o vuit hores. Per tant, els torns s'organitzaran en funció de la demanda. Pel que fa als costos reals, «encara no els tenim» ja que «estan supeditats a la matèria prima, la mà d'obra i despesa fixa». Tanmateix, Vilarrubla va dir que «d'aquí un any volem arribar al punt mort, és a dir, que el cost de fabricació estigui cobert per la venda, sense tenir en compte l'amortització de maquinària».

La perspectiva, doncs, és estar a ple rendiment aquesta primavera (amb les màquines fabricant de 12.000 a 15.000 ampolles l'hora) i ja amb els costos definits i els torns dedicats als envasos segons la seva demanda. Actualment l'únic format amb bon rendiment és la primera ampolla que va sortir, la de sis litres, a 1.500 ampolles l'hora. D'aquestes, però, «precisament no hi ha massa demanda». Pel que fa al litre i mig i el litre, «encara trigarem unes setmanes a anar a bon rendiment».

0,5 I 0,33 LITRES / De les que si hi haurà demanda, però encara no estan al mercat, són els formats petits. Segons Vilarrubla «el mercat andorrà respondrà molt bé. Està responen bé i respondrà millor», ja que «encara no hem entrat en institucions ni escoles perquè no tenim els formats adequats. Crec que quan els tinguem, tothom respondrà». De fet, el format d'ampolla petita, la de 0,5 litres i la de 0,33 litres, «sortirà al mercat aquest febrer». Ara s'està treballant en la introducció al sector hoteler i de la restauració del país, «hem d'anar a desbancar la competència i això no es fàcil». De moment l'únic client i distribuïdor de l'Aigua d'Andorra és Caves Andorranes, «qui porta la gestió de venda» i «anem servint el producte que ens demana»; el seu servei està «garantit», per molt que demani, «perquè hem fet les previsions amb ells i aquestes es van complint». Vilarrubla va explicar que segons l'informe que té, «les ampolles de litre quasi totes s'estan venent a la restauració».

El gerent de l'empresa espera créixer dins el mercat intern també amb la venda a pistes d'esquí; segons Vilarrubla «podem competir amb les empreses de baix cost però ens agradaria que el consumidor també la valorés. Sabem que és una aigua bona, i no ‘una aigua més', o no estaríem aquí perquè l'oferta d'aigües ja es prou amplia. Té unes bones qualitats i és una de les armes més fortes».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT